۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

ستاد رسانه‌ای کودتا را چه کسانی هدایت می کنند؟

در میان حلقه‌های امنیتی، رسانه‌ای-تبلیغاتی و سرکوبگر دولت کودتا و سپاه پاسداران، بخش رسانه‌ای کودتاچیان با وجود بضاعت ناچیز به لحاظ نیروی انسانی متخصص و در اختیار نداشتن خبرنگاران حرفه‌ای و حتی نیمه‌حرفه‌ای، می‌کوشد خلاء این ناتوانی را با سرریز بودجه و راه‌اندازی نزدیک به ١٠٠ سایت و خبرگزاری هرمی پر کند.
 
به گزارش موج سبز آزادی، با بررسی محتوای برخی از این سایت ها و به اصطلاح خبرگزاری ها، از حجم و تعداد  بالای مطالب مشترک و  شبه تحلیل های سیاسی که بعضا با چند امضاء در سایتی دیگر به چاپ رسیده اند، فرآیند مشخصی از نحوه تغذیه خبری این سایت ها را نشان می دهد.
 
در این میان پنج رسانه اصلی کودتاچیان، یعنی روزنامه کیهان، روزنامه جوان، رجا نیوز، ایرنا (خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران) و خبرگزاری فارس، نقش "تغذیه کننده" را بر عهده دارند و سایت‌های هرمی دیگر تحلیل‌ها و "دستورالعمل" های این پنج ارگان کودتا را توزیع می کنند.
 
با نگاه به محتوای برخی از این سایت ها مشخص می شود که آن دسته از سایت هایی که شهرت کمتری دارند، نه برای اطلاع رسانی و یا حتی "جوسازی" علیه جنبش سبز و رهبران آن بلکه صرفا برای "حفظ روحیه" عوامل سرکوبگر و توزیع بودجه ای که در ستاد کودتا برای شاخه رسانه ای در نظر گرفته شده است فعالیت می کنند.
 
این به اصطلاح خبرگزاری ها در جریان حمله وحشیانه عوامل کودتا به شیخ اصلاحات در محل نمایشگاه جشنواره مطبوعات، از دو روز قبل اخباری را مبنی بر "تلاش گروهی از مردم برای ابراز انزجار از مهدی کروبی" به شکل هرمی در میان خود پخش می کردند. بنا بر اطلاعاتی که خبرنگار موج سبز آزادی از نحوه مدیریت این سایت ها به دست آورده، نقش مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آن بسیار  پر رنگ است.
 
همچنین چهره هایی چون حميد رضا مقدم فر (مدیر عامل خبرگزاری فارس) که با اسم مستعار "حاج حمید ناصری" نیز شناخته می شود، سيدنظام الدين موسوي (مدیر مسئول روزنامه جوان)، کاوه اشتهاردی (مدیر عامل موسسه ایران)، حسن روزی طلب ( سردبیر سابق شریف نیوز و دبیر سیاسی سایت رجانیوز و روزنامه ایران) نقش هماهنگ کننده را برای توزیع مطالب میان این سایت ها و اطلاع رسانی برای عوامل دسته چندم سرکوب را برعهده دارند.
 
گفتنی است، حسن روزی طلب که در جریان حمله به مهدی کروبی نیز حضور "فعال" داشته است، در دولت نهم به عنوان "مشاور جوان استاندار  فارس" در سازماندهی سرکوب اعتراضات دانشجویی نقش داشته است.او همچنین از جمله بازجویان پرونده دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در دو سال قبل بوده است.
 
مجموعه این اطلاعات که از ستاد رسانه ای کودتاچیان به دست آمده نشاندهنده آن است که با وجود راه اندازی این سایت ها و به اصطلاح خبرگزاری ها، بازهم عوامل کودتا و حتی هدایت کنندگان ،خود مجبور به انجام"عملیات" می شوند. از جمله آنکه مقدم فر همواره در بیدادگاه های فرزندان رشید جنبش سبز به عنوان "مشاور دادیار" حضور داشته و نظام الدین موسوی خود در جریان بازجویی از مصطفی تاج زاده مشارکت کرده است.
 
در زیر نام برخی از این سایت های هرمی را می خوانید. کافیست با مراجعه به تعدادی از آنها به محتوای مشترک و هدایت شده و هرمی شکل آنها پی ببرید:
 

    خبرگزاری فارس

    رجا نیوز

    جهان نیوز

    ایرنا

    واحد مرکزی خبر

    خبرنامه دانشجویان ایران(موازی سازی شده در برابر "خبرنامه دانشجویان پلی تکنیک")

    خبرگزاری حیات

    انصار نیوز

    برنا نیوز(شبکه خبري جوانان ايران اسلامي )

    توانا(باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری فارس)

    سایت خبری مرکز اسناد انقلاب اسلامی

    دیلم نیوز

    تریبون

    شیعه نیوز

    سپاه نیوز

    کانون اندیشه

    پایگاه خبری رسانه

    پلاک نیوز

    سایت ساجد

    بولتن نیوز

    جام نیوز

    پایگاه خبری موعود

    رصد نیوز

    شبکه خبر دانشجو

    پایگاه خبری عملیات روانی

    پایگاه خبری نظام آباد

    پایگاه خبری ضالین

    دولت نیوز

    سایه نیوز

    گرداب

    قلم پرس

    روایت نیوز

    دنا نیوز

    خادم نیوز

    کوثر نیوز

    خبرگزاری راه رجا

    مردمیار

    پایگاه خبری گام سوم

    سحرنیوز

    پایگاه خبری جانا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر