۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

اعتصاب غذای هنگامه شهیدی/ یا آزاد می‌شوم یا

    اعتصاب غذای هنگامه شهیدی/ "یا آزاد می‌شوم یا ..."

     

    8:46 عصر دوشنبه، 4 آبان 1388

     

    هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی که نهم تیرماه بازداشت شده بود، پس ازحدود 120 روز، از بند 209 زندان اوین به بند عمومی انتقال یافت. وی که پیش‌تر قرار بود با قرار وثیقه 100 میلیونی از زندان آزاد شود، در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی خود، از شب گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

     

    به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، هنگامه شهیدی اعلام کرده است که یا در اعتصاب غذا می میرم، یا آزاد می‌شوم. هنگامه شهیدی، مدت 50 روز را در سلول انفرادی به سر برد و پس از آن به سلول‌های چند نفره بند 209 انتقال یافت. این روزنامه‌نگار زندانی، به شهادت افرادی که از زندان اوین آزاد شده‌اند، در جریان بازجویی‌های خود، تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است. همچنین، مسئولان زندان، امروز از ملاقات خانواده شهیدی با فرزندشان جلوگیری کرده‌اند.

     

    ادامه بازداشت هنگامه شهیدی درحالی صورت می‌گیرد که حدود یک ماه پیش به خانواده او اعلام شد با تامین قرار وثیقه 100 میلیونی می‌توانند وی را آزاد کنند. با این حال،روز شنبه، محمد مصطفایی وکیل این روزنامه‌نگار، اعلام کرد برای موکلش قرار مجرمیت صادر شده و پرونده او به دادگاه ارسال گشته است.

     

    با توجه به شرایط جسمانی هنگامه شهیدی، ادامه اعتصاب غذای وی، می‌تواند موجب خطرات جدی برای او شود. فعالان حقوق بشر ضمن ابرازنگرانی جدی نسبت به وضعیت سلامتی هنگامه شهیدی، ادامه بازداشت او را غیرقانونی دانسته و خواهان آزادی فوری وی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر