۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری هدی صابر، دوشنبه هفت و نیم صبح بهشت زهرای تهران

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جــرس: مراسم تشییع پیکر هدی صابر، روزنامه نگار و فعال سیاسی زندانی که بر اثر اعتصاب غذا جان باخت، بامداد دوشنبه بیست و سوم خرداد ماه، در بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.

 


منابع خبری جرس گزارش داده اند که مراسم تشییع پیکر آن شهید، ساعت هفت و نیم بامداد از مقابل غسالخانۀ بهشت زهرا به طرف محل دفن برگزار خواهد شد.


گفتنی است روز جمعه ٢٠ خرداد هدی صابر، در حالیکه در اعتصاب غذا – در اعتراض به جانباختن هاله سحابی و هتاکی حکومت به مراسم خاکسپاری عزت الله سحابی- به سر می برد، دچار وخامت اوضاع شده و با تاخیر بسیار و چندین ساعت پس از تحمل درد به بیمارستان انتقال داده شد، که در شامگاه شنبه ٢١ خرداد جان باخت.


مقامات مسئول قضایی خبر انتقال به بیمارستان و درگذشت هدی صابر را به خانواده اش نیز اطلاع نداده‌ بودند و پس از آن نیز از تحویل پیکر آن شهید به خانواده، امتناع ورزیدند.


صابر، عضو تحريريه مجله توقیف شده‌ ايران فردا بود، که از تاریخ ١٢ مرداد ماه ١٣٨٩ در بازداشت بسر می‌برد و از تاریخ ١٢ خرداد در اعتراض به قتل هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زده بود.


بازداشت اخیر وی، سومین بار در کمتر از ده سال بود، چرا که وی پیش از آن نیز، به همراه دو همراه و همفکر دیگرش رضا علیجانی و تقی رحمانی، در خرداد ماه ١٣٨٢ بازداشت و به مدت سه ماه در سلول انفرادی نگاهداری و  در ارديبهشت ١٣٨٣ به پنج سال و نيم سال زندان محکوم شده بود.
وی همچنین در ٨ بهمن ١٣٧٩ نیز بازداشت و تا ٢١ اسفندماه ١٣٨١ را در زندان گذارنده بود.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر