۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

بار دیگر بر اعتراض خود نسبت به شهادت هاله سحابی و هدی صابر تاکید می کنیم

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by Editor02 on 6/27/11

تحول سبز: پنجاه ویک روزنامه نگار حامی جنبش سبز در زندان اوین در نامه ای خطاب به ۱۲ هم بند خود که در اعتراض به شهادت هاله سحابی و هدی صابر اعتصاب غذا کرده بودند، دیگر بار روایتگر مرگ هاله سحابی و هدی صابر، شده اند و فضای بند ۳۵۰ را به قول خودشان در واپسین روزهای خرداد پر حادثه روایت کرده اند.

این پنجاه و یک زندانی نوشته اند که رخدادی غریب و حیرت زا بود. به عوض مجلس یاد و بزرگداشتی که در محیط آزاد شهر امکان نیافت به تلخی مجلس ختمی در بند خویش و با حضور هم بندیان تلخکام بر گزار کردیم .پس از آن صابر و دلیر ثانی، به اعتراض لب بر طعام دوختند و اظهار نگرانی های مکرر همبندیان حریف بغض گلوی ایشان نشد که نشد .

آنها همچنین خطاب به هم بندان اعتصابی خود نوشته اند:

بار دیگر بر شهادت مظلومانه هدی صابر بر اثر بی توجهی مسوولان شهادت می دهیم و بر اعتراض خود نسبت به شهادت هاله سحابی و هدی صابر پافشاری می کنیم و با توجه به وخامت حال برخی از شما در روزهای اخیر که موجب تشویش خاطر همبندیان شده است،همان طور که در نامه اخیر خانواده های سحابی ، شامخی و صابر و پیام های مراجع دینی و شخصیتهای سیاسی تصریح و تقاضا شده است ، از شما بزرگواران درخواست می کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان داده و مراتب نگرانی از بابت وقوع حوادث احتمالی ناگوار و فجایع بیشتر را منتفی کنید .

این نامه تاریخ چهارم تیرماه را برخود دارد و به خاطر مشکلات فراوان امنیتی ، با تاخیر توسط یاران گمنام جنبش سبز در اوین در اختیار کلمه قرار گرفته است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به نام خدا

همبندیان عزیز پیشتاز در حرکت اعتراض و اعتصاب غذا، جناب آقایان احمدی امویی ، اسدی زید آبادی ، امین زاده ، بهاور ،بهزادیان نژاد، داوری، دلیر ثانی،عرب سرخی ، قدیانی، کریمیان اقبال، مقییسه و مومنی با نگاهی از پس واپسین روز خرداد ماه ، واپسین خرداد نیز چون بسی از خردادهای متوالی در طول بیش از سه دهه اخیر، پر ماجرا و پر حادثه و تاریخ سازهمراه با داغ و دریغ گذشت . مهندس عزت الله سحابی ، پس از شش دهه تلاش و صبر و قلم و قدم و حمل رنج و بند در دوران های متفاوت از میان ما پر کشید و رفت و ما را به سوگ نشاند .

اندکی پیش از آن هاله سحابی – به مرحمت – رخصت و مجال کوتاهی یافت تا مگر از همین بند مجاور به آخرین دیدار و وداع با پدر رنجور و رو به خاموشی رود .به صبحگاه روز خاکسپاری و آغاز تشییع مهندسی شده و تحت کنترل پدر شمع و گل به دست و صبوری در چهره آرام گام بر می داشت با هجوم و ضربات ماموران شمع وجود او نیز خاموش و با عزت همراه شد .

خبر کوتاه، بهت انگیز و باورنکردنی بود .باری یکی از پرونده های بند زندانیان سیاسی زن مختومه شد و او دیگر به زندان باز نگشت، اقتدارگرایان گفتند که از حرمان پدر قالب تهی کرده است اما همان شب در سکوت و تاریکی در جوار پدر به خاک سپرده شد تا مگر ماجرا سر به مهر بماند .

رخدادی غریب و حیرت زا بود .به عوض مجلس یاد و بزرگداشتی که در محیط آزاد شهر امکان نیافت به تلخی مجلس ختمی در بند خویش و با حضور هم بندیان تلخکام بر گزار کردیم .پس از آن صابر و دلیر ثانی، به اعتراض لب بر طعام دوختند و اظهار نگرانی های مکرر همبندیان حریف بغض گلوی ایشان نشد که نشد .

ای دریغ که در این ایام بزرگانی که صابر بر سخن ایشان قدر و حرمت می نهاد نیز طلب حذر و توقف مسیر پر خطر کرده بودند اما درجهان ارتباطات، به سبب قطع ارتباط مخابراتی زندانیان سیاسی این پیام ها حکم نوشداروی پس از مرگ سهراب یافتند تا نیمه شبی که حال صابر دگرگون شد و پس از عزیمتی کوتاه به درمانگاه و مواجه با رفتاری ناهنجار با حالی منتقلب تر به بند بازگشت و مجددا با نارضایتی و درد به درمانگاه رفت و دیگر برای همیشه از چشم ما نیز رفت . چشم انتظار و نگرانش بودیم تا خبر مسکوت و مکتوم پر کشیدن صابر نیز درز کرد و ما را در بهت و حیرت و سوگ عزیز دیگری نشاند .

باز سکوتی سرد و بغضی در گلو و مجلس ختمی دربند و این بار ناتمامی پرونده حبسی واهی از زندان بند ۳۵۰ و ارجاع به آخرت !و باز توالی رخداد اعتراض نوع دوستانه و دست ازطعام کشیدن جمعی بزرگتر در زندان …

اینک ما امضا کنندگان این رنج نامه که پیش از این اکثرا وضعیت و سلوک هدی صابر در آخرین روزهای حضور در بند را گواهی کرده ایم ،ضمن ابراز همدردی و همراهی و اعتراض نسبت به وقایع اخیر، بار دیگر بر شهادت مظلومانه هدی صابر بر اثر بی توجهی مسوولان شهادت می هیم و بار دیگر بر اعتراض خود با توجه به وخامت حال برخی از شما در روزهای اخیر که موجب تشویش خاطر همبندیان شده است ،همان طور که در نامه اخیر خانواده های سحابی ، شامخی و صابر و پیام های مراجع دینی و شخصیتهای سیاسی تصریح و تقاضا شده است ، از شما بزرگواران درخواست می کنیم که به اعتصاب غذای خود پایان داده و مراتب نگرانی از بابت وقوع حوادث احتمالی ناگوار و فجایع بیشتر را منتفی کنید .

با احترام زندان اوین بند ۳۵۰

شنبه چهارم تیر ۱۳۹۰

علیرضا رجایی

قاسم شعله سعدی

جواد امام

حمزه کرمی

محمد فرید طاهری قزوینی

محمد سیف زاده

علی ملیحی

علی جمالی

سعید متین پور

محمد صدیق کبود وند

ابراهیم مددی

سام محمودی سرابی

سیامک قادری

احسان مهرابی

رامین پرچمی

ابولفضل عابدینی

اسماعیل صحابه

مجتبی تهرانی

پرویز شهپر

حشمت الله منعم

مسعود لواسانی

کیوان فرزین

مهدی حسین زاده

اکبر امینی

حسن ظهوری

فریدون صیدی راد

حسین رونقی ملکی

هوشنگ فرزین

آرش سقر

علی بهزادیان نژاد

محمد رضا رزاقی

مهدی وطن خواه

میثم رودکی

یاسر مروت پور

حامد میرزایی گرجی

مهدی نوذز

عباس نامی

ابولفضل قاسمی

محسن قلعی

معصوم فردیس

امید اسماعیل زاده

مجید تمجیدی

حسین زرینی

یوسف مهر

امیر حسین قنبری

غلامرضاآزادی

سید داوود خادم موسوی

کوروش قاسمی

علیرضا سهراب پور

علی شکرچی

سیامک رحمانی


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر