۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

درخواست آیت‌الله بیات، دختر و داماد آیت‌الله منتظری و دکتر مصطفی معین از زند...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via سایت خبری تحلیلی کلمه by kaleme.com on 6/25/11

این مملکت برای رسیدن به آزادی و دوباره ساخته شدن به وجود شما نیازمند است

آیت‌الله بیات زنجانی از مراجع تقلید بعدازظهر دیروز (جمعه سوم تیرماه ۹۰) در تماس تلفنی با محمد جواد مظفر، از او خواست پیام ایشان برای شکستن اعتصاب غذا را به زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده منتقل کند.

بر اساس گزارش رسیده به کلمه، این مرجع تقلید ضمن تسلیت به مظفر و خانواده‌اش، خاطرنشان کرده که شکستن این اعتصاب غذا یک تکلیف شرعی است و با تاکید بر اینکه افرادی نظیر آقای مظفر و سایر زندانیان سیاسی در‌بند که مظلومانه مورد ستم قرار گرفته‌اند، ارزشمند و بر جامعه تأثیرگذارند، تصریح کرد: این مملکت برای رسیدن به آزادی و ساخته شدن دوباره به شدت به وجود این عزیزان نیازمند است.

این گزارش همچنین حاکی است که از بیت مرحوم آیت‌الله‌العظمی منتظری نیز دختر ایشان، اشرف منتظری، و داماد ایشان، حجت‌الاسلام سید هادی هاشمی، با محمدجواد مظفر تماس گرفته و از او و سایر زندانیان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

همچنین دکتر مصطفی معین، نامزد انتخابات نهم ریاست‌جمهوری، نیز در گفت‌وگو با محمدجواد مظفر، ضمن ابراز همدلی با زندانیان سیاسی، خواستار پایان اعتصاب غذای ایشان شده است.

محمدجواد مظفر یکی از ۱۲ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین است که در اعتراض به عدم رسیدگی به قتل هاله سحابی و هدی صابر اعلام اعتصاب غذا کردند. آقای مظفر که هفته گذشته برای شرکت در مراسم ختم مادر همسرش به مرخصی آمد، در زمان خروج از زندان اعلام کرد که در مدت مرخصی نیز همراه با دیگر زندانیان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

گزارش رسیده به کلمه همچنین حاکی است که آقای مظفر در پایان مراسم هفتمین روز درگذشت مادر همسرش، پشت تریبون رفته و ضمن تقدیر و تشکر از حضار در سخنان کوتاهی ابراز داشته است: خانواده ما به دلیل فوت مادر خانم عزادار است؛ ولی همه ما عزاداریم، چرا که ماهی که پشت سر گذاشتیم (خرداد امسال) ماه عجیب و جانسوزی بود. فوت عزت‌الله و هاله سحابی و هدی صابر …

اما در این زمان در حالی که بغض گلوی او را فشرده و راه سخنش را بسته و اشکهایش را جاری ساخته بود، بلندگوی مسجد قطع می‌شود و سخنان این زندانی سیاسی نیمه‌کاره می‌ماند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر