۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

محمد رضا مقیسه: زندان برای ما ابزار پیش رفتن در صراط مستقیم و ایستادگی است

محمد رضا مقیسه: زندان برای ما ابزار پیش رفتن در صراط مستقیم و ایستادگی است

محمد رضا مقیسه یکی از اعتصاب کننده های بند ۳۵۰ اوین در نامه ای به دخترش می نویسد: زندان کوچکتر از آن است که بتواند بر اراده محکم و استوار پدرت لباس ترس بپوشاند. زندان اگر برای مدعیان دروغین دفاع از اسلام و انقلاب، فرصتی برای عقده گشایی و قدرت نمایی است برای پدرت گام اول بینایی و ظلم ستیزی و دفاع از ارزش های والای انسانی و اسلامی است. در حال حاضر و در شرایط کنونی که من و هم بندانم داریم، معیار و ابزار پیش رفتن در صراط مستقیم، مردانگی و ایستادگی در برابر بی عدالتی است. فاستقم کما امرت!!!

محمدرضا مقیسه، روزنامه‌نگار وسردبیر مجله بیست ساله‌ها و عضو کمیته پیگیری امور بازداشت‌شدگان و آسیب‌دیدگان پس ازانتخابات است.

وی که مهر ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت به ۶ سال حبس محکوم شد، در اسفند ماه با تامین قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد. محمدرضا مقیسه در آبان ماه سال ۱۳۸۹ با یورش ماموران وزارت اطلاعات باردیگر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

متن کامل این نامه را که در اختیار کلمه قرار گرفته با هم میخوانیم


بسم الله الرحمن الرحیم

نامه ای به دخترم زهرا

عزیز دل بابا

زهرا جان سلام

با کمی تاخیر میلاد بانوی کائنات سید السادات و منزل الایات حضرت فاطمه زهرا علیها الات التحیات را به تو تبریک می گویم. طلوع چهره ات در روز ولادت حضرت زهرا (س) برای پدر نشانه همه خوبی ها و برتری ها بود لذا دوست داشتم در چنین روزی کنارت می بودم و مثل روز تولدت که قنداقه ات را در آغوش گرفتم و غرق بوسه ات کردم، در آغوشت می گرفتم و غرق در بوسه ات می کردم. اما چه کنم که دست تقدیر برایمان اینگونه رقم زده است. البته باید دلمان را تسلیم تقدیر و رضای خالق یکتا کنیم و به صلاح او رضا باشیم و چنین باد!

 

و العاقبه للمتقین!

دلبندم!

یقین داشته باش پدر از همین جا، از پشت دیوارهای بلند، درب های آهنی و میله های فولادی ستم و از قفسی به نام زندان اوین و از ورای همه نا ملایمات، تو را می بیند و صدای نفس هایت را می شنود و دلش از همین جا با ضربان قلب تو جان تازه می گیرد و قلبش با نبض تو می تپد.

روشنی دیده و دلم!

نگران پدر مباش!

زندان کوچکتر از آن است که بتواند بر اراده محکم و استوار پدرت لباس ترس بپوشاند. زندان اگر برای مدعیان دروغین دفاع از اسلام و انقلاب، فرصتی برای عقده گشایی و قدرت نمایی است برای پدرت گام اول بینایی و ظلم ستیزی و دفاع از ارزش های والای انسانی و اسلامی است. در حال حاضر و در شرایط کنونی که من و هم بندانم داریم، معیار و ابزار پیش رفتن در صراط مستقیم، مردانگی و ایستادگی در برابر بی عدالتی است. فاستقم کما امرت!!!

پس تاکید می کنم یاد خدا، ادای وظیفه، عشق به شما و مردم کشورم است که به من و هم پیمانانم قوت و اعتماد می بخشد و مرا از این بند ناروا و التهاب طاقت سوز نگهبانی می کند.

وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُکَ إِلاَّ بِاللّهِ وَلاَ تَحْزَنْ عَلَیْهِمْ وَلاَ تَکُ فِی ضَیْقٍ مِّمَّا یَمْکُرُونَ

صبر کن، و صبر تو فقط براى خدا و به توفیق خدا باشد! و بخاطر [کارهاى] آنها، اندوهگین و دلسرد مشو! و از توطئه هاى آنها، در تنگنا قرار مگیر!

سوره نحل آیه ۱۲۷

زهرا جان،

تو مباهات خانواده هستی

تولدت مبارک

پدرت / زندان اوین بند سیاسی ۳۵۰



--

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر