۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

بیست و دوم خرداد به روایت یک شاهد عینی


بیست و دوم خرداد به روایت یک شاهد عینی

ندای سبز آزادی: یکی از شهروند خبرنگاران، گزارش خود از روز 22 خرداد ماه را برای صفحه فیس بوک 25 بهمن ارسال کرده است که به شرح ذیل است:

ساعت 6 میدان ونک: حضور 3 تیپ از نیرو های گارد در کنارنیروهای بسیج و حضور غیر عادی مردم در مقایسه با روز های دیگر کاملا نمایان و مشهود بود.

داخل اتوبوس های بی آر تی مملو از جمعیت بود ..از میدان ونک به سمت پایین رفته رفته جمعیت افزوده می شد .. در ساعت 6/45 اوج ازدحام جمعیت در مقابل پارک ساعی در دو سوی پیاده رو ها باعث دستپاچگی نیرو های امنیتی شد.

در همین حین به سمت یک اتوبوس بی آر تی حمله شد و با شوکر به مردم یورش اند. مورد حیرت آوری که مشاهده کردم این بود که یک تاکسی که حامل چند خانم بود در مقابل بیمارستان مهرگان متوقف شد و راننده خطاب به نیروهای ام نیتی حاضر در آن محل گفت : اینها (4 مسافر زن درون تاکسی) را تحویل بگیرید.

به رغم حضور بسیارانبوه نیروهای امنیتی حاضر که از لحاظ تعداد نیروهای مستقر در خیابان قابل قیاس با راهپیمایی روز 10 اسفند ( فردای دستگیری موسوی ) بود ، میزان برخورد با مردم به نسبت تجمعات پیشین بسیار کمتر بود.

در 3 مورد نیز شاهد برخورد لفظی شدید بین نیروهای لباس شخصی و نیروهای ویژه سپاه ( لباس پلنگی ها ) بودم که در یک مورد به برخورد فیزیکی منجر شد.

شاید یکی از علل عدم برخورد شدید نیروهای امنیتی با معترضان ، راهپیمایی آنها در سکوت کامل بود.

از ساعت 7 به بعد میزان جمعیت حا ضر در پیاده رو ها حد فاصل بیمارستان مهرگان تا ونک بسیار زیاد شده بود ، به طوری که در برخی موارد حرکت مردم به علت ازدحام زیاد به کندی انجام می گرفت.

افزایش جمعیت به وضوح در هر دو سوی پیاده رو ها قابل مشاهده و تا حدی دور از انتظار حاضران بود.

با افزایش جمعیت عده ای از مردم سر کوچه ها و در کنار پیاده رو ها تجمع کردند . به وضوح میشد رضایت ناشی از انبوه جمعیت را در چهره حاضران مشاهده کرد.

در طول مسیر هیچ شعاری از طرف مردم داده نمی شد. امروز در بین نیروهای بسیجی افرادی با تیپ های خاص و درسنین بین 18 تا 22 سال حضور داشتند که بیشتر از اینکه به بسی جیان شباهت داشته باشند به اراذل و خلافکاران شباهت داشتند.

میزان حضور زن ها به نسبت مردها بیشتر بود ، همچنین حضور میانسال ها بسیار چشمگیر بود. حدود ساعت 8 شاهد انتقال 2 مینی بوس حامل دستگیر شدگان بودم.

حضور لباس شخصی ها در بین مردم زیاد بود و گاها دستگیری هایی صورت می گرفت اما حمله علنی به عموم مردم ( جز در یک مورد ) در محدوده ای که من مشاهده کردم صورت نگرفت.

اما در مجموع میزان برخورد با مردم به نسبت سایر تجمعات کمتر بود، از ساعت 8 به بعد آرام آرام از میزان جمعیت کاسته شد و نکته آخر اینکه امروز امکان فیلم گرفتن بسیار سخت بود. شاید اگر این راهپیمایی در سکوت نبود ، میزان برخورد ها بسیار شدید تر از این می شد

--
**********
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی را فراموش نکنیم!
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر