۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

واکنش آیت‌الله بیات زنجانی به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via خبرنگاران سبز؛ معتبر و مردمی by noreply@blogger.com (شاهین) on 6/21/11


با کمال تاسف اين اخبار برای همۀ مردم، جنبۀ تکرار يافته است
تاسف آورتر از اين موضوع، عدم عکس العمل برخی مسؤولين امر و بعضاً توجيهات غير قابل قبول آنان در قبال اين موضوعات بوده است که يقيناً هيچ گونه سنخيتی با حکومتهای مردمی و دينی ندارد.
اعتصاب غذای اخير زندانيان سياسی، پيامی واضح به بخشی از حاکميت است که در طول سالهای اخير، به کرات خواسته های بخش قابل توجهی از مردم را ناديده گرفته است
خبرنگاران سبز/ سیاست:
آیت‌الله العظمی بیات زنجانی به مناسبت وقایع اخیر در کشور بیانیه‌ای صادر نمودند. در این بیانیه نسبت به عادی شدن و تکرار اخبار ناگواری مانند واقعه خمینی شهر و واقعه کاشمر ابراز نگرانی شده و همچنین از تعرض و شهادت مرحومه بانو هاله سحابی و همچنین درگذشت مرحوم هدی صابر به دلیل اعتصاب غذا و عدم عکس‌العمل مسئولان کشور انتقاد شده است. متن این بیانیه به این شرح است.

 بسم اللّه الرّحمن الرّحيم

لا يحبّ اللهُ الجَهر بِالسّوءِ من القَول إلّا مَن ظُلِم - سورۀ مبارکۀ نساء آیۀ ۱۴۸



از گوشه و کنار کشور، هر از چند گاهی اخبار ناگواری به گوش می رسد و با کمال تاسف اين اخبار برای همۀ مردم، جنبۀ تکرار يافته است؛ واقعۀ تاسف بار خمينی شهر و نيز رخداد اخير در يکی از روستاهای کاشمر از جملۀ اين اخباری است که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت.

از طرفی در طول ماه گذشته ابتدا خبر تعرض به زنی مؤمنه در جريان تشييع جنازۀ پدر بزرگوارش، ذائقۀ عمومی جامعه را تلخ نمود و سپس خبر درگذشت يک انسان ارزشمند که در زندان و بواسطۀ اعتصاب غذا دارفانی را وداع گفت و دل هر انسان آزاد انديشی را متأثر گردانيد؛ با اين وجود تاسف آورتر از اين موضوع، عدم عکس العمل برخی مسؤولين امر و بعضاً توجيهات غير قابل قبول آنان در قبال اين موضوعات بوده است که يقيناً هيچ گونه سنخيتی با حکومتهای مردمی و دينی ندارد.

نگرانی دلسوزان جامعه از "عادی شدن" چنين موضوعاتی است و البته با سابقۀ موجود، اين نگرانی جای تأمل دارد و تکليف همۀ ما اين است که چنين مسائلی را ريشه يابی کرده و مانع از تکرار آنها شويم و اين تکليف، با توجه به جايگاه افراد، نيازمند عکس العمل متناسب با آن جايگاه است.

لازم می دانم متذکر گردم که اعتصاب غذای اخير زندانيان سياسی، پيامی واضح به بخشی از حاکميت است که در طول سالهای اخير، به کرات خواسته های بخش قابل توجهی از مردم را ناديده گرفته و بالعکس با جريحه دار نمودن احساسات مؤمنين، اهدافی را در سر می پروراند که بايد از آنها به درگاه خدای متعال پناه برد.

بارها ندای آزادی خواهانۀ زندانيان مظلوم، به بيرون از ديوارهای زندان رسيده است و اين موضوع تکليف را بر دوش همۀ افرادی که دل در گرو اسلام علوی و محمدی(ص) دارند و برای آزادی خواهی تلاش می کنند سنگين تر می کند؛ با اين وجود کما اينکه بارها تأکيد کرده ام تکليف اين عزيزان، شکستن اعتصاب غذا و خارج نمودن خانواده ها و نزديکان و صد البته جامعه نگران و ملتهب امروز از اين نگرانی هاست.

خداوند را در اين لحظات معنوی ماه رجب المرجّب که منسوب به خود خدای متعال است می خوانيم و از روزی به او پناه می بريم که پيامبر عظيم الشأن اسلام از آن چنين ياد کرده بود که:

" یَا ابْنَ مَسْعُودٍ اعْلَمْ أَنَّهُمْ یَرَوْنَ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً فَفِی ذَلِکَ یَطْبَعُ اللَّهُ عَلَی قُلُوبِهِمْ ..... " بحارالانوار، ج۷۴، ص ۱۰۲

والسلام علی من اتّبع الهدی

اسدالله بيات زنجانی

قم المقدسه، سی ام خرداد ماه۱۳۹۰

 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر