۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

گزارش لحظه به لحظه از ناآرامی‌های امروز در کشور

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via خبرنگاران سبز؛ معتبر و مردمی by noreply@blogger.com (شاهین) on 6/12/11

خبرنگاران سبز تلاش دارد تا اخبار ناآرامی‌های امروز در تهران و سایر شهرهای ایران را پوشش دهد. بخشی از این اخبار از منابع گوناگون خبری معتبر همچون خبرگزاری‌های داخلی و خارجی جمع‌آوری شده و بخشی از آن مستقیما توسط خبرنگاران سبز تهیه می‌شود. این خبر در فواصل زمانی کوتاه به روز می‌شود.
خبرنگاران سبز/سیاست:

پیش از ظهر: به گزارش منابع خبری خبرنگاران سبز، جمعیتی که مقابل بیمارستان مدرس واقع در جنوب زندان اوین برای اعتراض به شهادت رضا هدی‌صابر جمع شده بودند، اعتراض خود را با فریاد الله‌اکبر نشان دادند. هدی‌صابر زندانی سیاسی است که در اعتراض به شهادت هاله سحابی اعتصاب غذا نمود و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی مسئولان زندان به شهادت رسید. نیروهای ضدشورش با حضور در محل جو مقابل بیمارستان را امنیتی کردند.

 ساعت ۱۱:۳۰:  گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که نیروهای انتظامی که تحت عنوان گشت ارشاد به طور معمول در میادین اصلی تهران حاضر بوده‌اند، در محل‌های معمول حاضر نیستند و مانور حجاب و عفاف به کلی تعطیل شده است.

 ساعت ۱۳:  به گزارش رادیو کوچه وضعیت در داخل دانشگاه صنعتی شریف متشنج و امنیتی گزارش شده است.


 ساعت ۱۴:  رادیو کوچه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد خیابان‌های تهران و بخصوص خیابان‌هایی که قرار است محل تجمع معترضان باشند هنوز از نیروهای امنیتی خالی بوده و نیروهای نظامی و لباس‌شخصی‌ها آرایش نظامی همیشگی را به خود نگرفته‌اند.

 ساعت ۱۴:۳۰: وضعیت اینترنت در تهران عادی است و اطلاع رسانی جریان دارد.

 ساعت ۱۵: از شیراز خبر می‌رسد که جو این شهر به شدت امنیتی شده است. به گزارش خبرنامه بین‌المللی ایرانیان، از پل زیرگذر زند تا میدان جمهوری، سراسر بلوار زند به اشغال نیروهای یگان ویژه و ضد شورش درآمده است. پیش از این آژانس ایران خبر گزارش کرده بود که نیروهای انتظامی و موتورسوارهای لباس شخصی در چهارراه پارمونت این شهر مستقر شده‌اند.

 ساعت ۱۵: ۱۵ : گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که خیابان دمشق در حوالی میدان ولیعصر یکی از محل‌های دپوی نیروهای سرکوبگر است.

 ساعت ۱۶: گزارش‌های مردمی از شهر رشت، خبر از امنیتی شدن فضای شهر می‌دهند. بنابراین گزارش‌ها، کلیه پوسترها و بنرهای سیدعلی خامنه‌ای از درختان نخل خیابان مطهری پائین کشیده شده و نیروهای سرکوب میدان شهرداری را به اشغال خود درآورده‌اند.

 ساعت ۱۶:۱۵:  به گزارش شاهدان عینی نیروهای انتظامی میدان ونک تهران را به محاصره خود درآورده‌اند. تا این ساعت حضور نیروهای لباس شخصی از این منطقه گزارش نشده است.

 ساعت ۱۶:۱۵: رادیوکوچه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد حرکت نيروی گارد ويژه در اروميه به طرف خيابان خيام به منظور سرکوب راه‌پمايی سکوت در اروميه از ستاد فرماندهی نيروی انتظامی واقع در خيابان امينی اروميه شروع شده است.

 ساعت ۱۷: گزارش‌های تائيد نشده از شلوغی و جمعيت غير معمول پياده‌روهای خيابان وليعصر خبر می‌دهند. مردم بدون شعار دادن تظاهر به تردد عادی می‌کنند.

 تهران / ساعت ۱۷:۰۵: بنا به گزارش‌های رسیده نيروهای ضربت از کوچه بيستم خيابان وزرا‌ وارد خيابان ولی‌عصر شدند


ساعت ۱۷:۱۵: فيس‌بوک دانشجويان سبز ايران خبرداد که خيابان وليعصر محدوده پل بزرگراه شهيد همت به دليل نبود نيروهای امنيتی قابليت آغاز و شکل گيری تجمع را دارد

 ساعت ۱۷:۳۰: گزارش‌های تائيد نشده شاهدان عینی حاکی از آن است که کل مسير ميدان ونک تا ميدان وليعصر از نيروهای انتظامی، سربازان وظيفه انتظامی مسلح به باتوم، نيروهای يگان‌ويژه و بسيج و سپاه پر شده است. در ميدان ونک به خاطر تعداد بالای نيروهای نظامی رنگ ميدان به کلی تغيير کرده است. در داخل اکثر کوچه وليعصر يک ماشين پليس به همراه چند نيرو وجود دارد.

 ساعت ۱۷:۳۰: خبرنگار تحول سبز از استقرار نیروهای امنیتی در ابتدای خیابان فلسطین خبرداد.

 
 ساعت ۱۷:۳۰: به گزارش اختصاصی خبرنگاران سبز، نیروهای امنیتی به صاحبان مغازه‌ها دستور داده‌اند تا به محض اعلام آنان مغازه‌های خود را تعطیل کنند


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر