۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

فریاد الله اکبر مردمی در مقابل بیمارستان مدرس؛ جنازه را تحویل نمی دهند

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via خبرنگاران سبز؛ معتبر و مردمی by noreply@blogger.com (Vahid) on 6/12/11

تعداد زیادی از افراد خانواده ، دوستان و فعالان مدنی این روزنامه نگار مقابل این بیمارستان تجمع کرده اند. خانواده هدی صابر مدام فریاد می زنند که جنازه را تحویل مان بدهید اما تنها جوابی که می شنوند فریادهای فردی است که خود را قاضی کشیک معرفی می کند و می گوید که خانواده از آنجا دور شوند
خبرنگاران سبز/سیاست:
در پی درگذشت هدی صابر بر اثر اعتصاب غذا و سهل انگاری مسئولان زندان به دليل تاخير در انتقال به بيمارستان، رسانه های اقتدارگرايان تا کنون در سکوت خبری فرو رفته اند. با اين حال مردمی که صبح امروز خبر درگذشت اين فعال ملی مذهبی را شنيدند، خود را به مقابل بيمارستان مدرس رسانده و با فرياد الله اکبر سنگ صبور خانواده هدی صابر شده اند.

به گزارش خبرنگار کلمه از مقابل بيمارستان مدرس در نزديکی سعادت آباد تهران تعداد زيادی از افراد خانواده ، دوستان و فعالان مدنی اين روزنامه نگار مقابل اين بيمارستان تجمع کرده اند. خانواده هدی صابر مدام فرياد می زنند که جنازه را تحويل مان بدهيد اما تنها جوابی که می شنوند فريادهای فردی است که خود را قاضی کشيک معرفی می کند و می گويد که خانواده از آنجا دور شوند.

همچنين خبر می رسدجمعيت حاضر مقابل بيمارستان فرياد الله اکبر  سر می دهند.

هدی صابر روزنامه نگار، و فعال ملی مذهبی در پی اعتصاب غذا در زندان اوين و انتقال به بيمارستان صبح امروز در گذشت .

هدی صابرو امير خسرو دلير ثانی از فعالان ملی مذهبی در اعتراض به کشته شدن هاله سحابی و اتفاقاتی که در جريان برگزاری مراسم تشييع جنازه عزت الله سحابی ، فعال ملی-مذهبی و پدر هاله رخ داده بود دست به اعتصاب غذا زده بودند .

وی صبح امروز  پس از  ده روز اعتصاب غذا  بر اثر حمله قلبی که به گفته پزشکان متخصص ناشی از عوارض اعتصاب غذا بوده است برای هميشه اين جهان را ترک کرد.

هدی صابر ، مترجم و روزنامه نگار سالها ازسر دبيران مجله توقيف شده ايران فردا بود . او از دوم مردادماه سال ۸۹ در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می برد.

طبق گزارش های منتشر شده از پزشکان بيمارستان مدرس علت مرگ او سهل انگاری مقامات زندان در انتقال به موقع او  به بيمارستان است.

مسئولان قضايی و ماموران وزارت اطلاعات  تا لحظه تنظيم خبر  در ساعت  ۲ بعد از ظهر از تحويل پيکر او به خانواده اش خودداری کرده و تا کنون نيز اجازه برنامه ريزی به خانواده وی جهت برگزاری مراسم تشييع  را نداده اند.

خبر تکميلی متعاقبا اعلام  می شود.

به روز رسانی دوم :

ماموران امنیتی دقایقی پیش جنازه هدی صابر را از مقابل بیمارستان مدرس تهران به آمبولانسی منتقل کرده و گفتند که او را به پزشکی قانونی منتقل می کنند. آنها حاضر نشدند جنازه را به خانواده تحویل بدهند .

 نیروهای گارد ضد شورش و نیروی انتظامی دور تا دور بیمارستان را محاصره کرده اند . فرزند و همسر هدی صابر با اصرار زیاد خود را به آمبولانس رسانده و اعلام کردند که باید آنها را نیز با خود به جایی ببرند که پیکر عزیزان شان را منتقل می کنند .
جمعیت زیادی مقابل بیمارستان مدرس گرد آمده اند و فریاد الله اکبر به گوش می رسد . خواهران صابر با ماموران نیروی انتظامی درگیر شده و برادر صابر نیز در مقابل بیمارستان بیهوش شده است .

اطراف بیمارستان مدرس تهران به شدت جو امنیتی حاکم است .

 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر