۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

آیت الله العظمی دستغیب: بخاطر حفظ مرید و مسجد سکوت نمی کنم



عکس و پوستر [آگاهی و اطلاع رسانی]، ارتش ما هستند.

(میر حسین موسوی) 

 

آیت الله العظمی دستغیب: بخاطر حفظ مرید و مسجد سکوت نمی کنم 




آیت-الله-دستغیبب-1.jpg


تحول سبز: آیت الله العظمی دستغیب، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن که در مسجد قبا، برگزار شد با اشاره به آیات شصت و چهارم و شصت و پنجم سوره غافر فرمودند : همچنانکه زمین مهد زندگى بشر است و باید آرام باشد، جامعه نیز مهد زندگى و پرورش انسانهاست و باید برخوردار از آرامش و امنیت باشد. آرامش اجتماع در گرو آن است که همه مردم خداپرست باشند و صدر و ذیل، فقیر و غنى، همه بر فطرت اولیه که همان توحید و مؤثریت خداى تعالى است حرکت کنند: «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ: آگاه باشید که یاد خدا آرام‏بخش دلها است».

به گزارش سایت حدیث سرو، ایشان در ادامه با اشاره به اینکه شرط تحقق یک جامعه توحیدی این است که رهبران و جلوداران آن روبه خدا آورند و گفتار و عملشان یکی باشد، فرمودند: اگر مردم جامعه بر مدار فطرت الهى خود حرکت کنند، خداى تعالى آنها را از شرّ شیاطین محافظت مى‏کند. شیاطینى که قصد رخنه در جامعه اسلامى را دارند و مى‏خواهند دین و دنیاى مردم مسلمان را به تاراج برند به شرط آنکه بزرگان دین و سیاست رفتارى مناسب و عادلانه داشته باشند و همگان به نصایح ناصحان تن دهند که اگر غیر از این باشد و رؤسا و علما و مؤمنین قول و فعلشان متفاوت باشد، جامعه نیز دستخوش تفرقه مى ‏شود و راه نفوذ شیاطین هموار مى ‏شود؛ اجانب مسلط مى‏شوند و ثروتهاى عظیم مادى و معنوى جامعه را به یغما مى ‏برند و همان وضعى که در گذشته بوده دوباره ایجاد مى‏شود. پس راه نجات جامعه، یکى ‏شدن فعل و قول یا به عبارتى قلب و زبان [بزرگان‏] است. اگر چنین شد همه به سوى خداى تعالى متمایل مى ‏شوند؛ یعنى اگر رهبران رو به خدا آورند، قلبهاى مردم نیز متوجه خداوند مى‏ شود[؛ الناس على دین ملوکهم‏]. معدود قلبهاى ناسالم نیز یا خود را درمان مى‏ کنند یا شناخته مى‏ شوند. درست است که قرآن کریم مى ‏فرماید: «أَکْثَرَ النّاسِ لا یَعْلَمُونَ» اما این نیز بخاطر جلوداران است و اگر سردمداران جامعه خوب باشند، مردم نیز خوب و دانا و خداپرست مى‏ شوند. همچنانکه در زمان رسول اللَّه‏ صلى الله علیه وآله، منافقان انگشت‏ شمار و شناخته ‏شده بودند اما به محض آنکه پیامبرصلى الله علیه وآله از دنیا رفت، مسیر حرکت جامعه منحرف شد و افراد بسیارى به ثروت‏ اندوزى و ریاست‏ طلبى و انحراف کشیده شدند.

ایشان در ادامه با اشاره به لزوم عمل به دستورات قرآن و سنت توسط بزرگان، فرمودند: اگر قرار باشد جامعه‏ اى بر روال الهى قرار گیرد و الگوى جوامع دیگر گردد باید تمام احکام الهى، مو به مو مطابق قرآن و سنّت در آن پیاده شود و مصلحت‏ بینى‏هاى شخصى و گروهى کنار گذاشته شود.

بى ‏تردید اسلام بهترین دین براى اداره جامعه و سعادت افراد است به شرط آنکه به درستى اجرا شود و اجراشدن آن وابسته به یک نفر نیست، همه بزرگان و علما و رؤسا و مدیران باید دست در دست هم بگذارند و احکام اسلام و قانون اساسى را که برگرفته از احکام و مبانى اسلام است، پیاده کنند. این مى ‏شود بهترین تصویربندى براى اجتماع.

کسى که پول مى‏ گیرد تا دیگران را کتک بزند و رعب و وحشت ایجاد کند، مال حرام به دست آورده است

ایشان با اشاره به آموزهای اخلاقی این دو آیه به اینکه باید همواره انسان کوشش کند در تحصیل رزق حلال فرمودند : خداوند بهترین خوراکى‏ها و آشامیدنى‏ها را براى انسان قرار داد و او را از خوردن و آشامیدن خبائث و مضرّات نهى کرد و روش صحیح ذبح حیوانات را به او آموخت. سفارش به کسب حلال و به دست‏ آوردن مال حلال فرمود و از خوردن مال حرام بازش داشت.

سالها پیش از انقلاب، یکى از روزنامه‏ ها نوشته بود: نود درصد علما با دربار ارتباط دارند. حضرت امام خمینى ‏(ره)، نویسنده این مطلب را فرا خواند و به او گفت: چند نفر از این نود درصد را نام ببر. او که مى‏ دانست دروغ نوشته پاسخ داد: من نمى ‏دانم چه کسانى هستند به ما پول مى‏ دهند که این چیزها را بنویسیم. امام به او فرمود: پول خود را از راه حلال به دست بیاور و اگر نمى‏ توانى شغل خود را تغییر بده.

آیت اللَّه شهید دستغیب‏ رحمه الله گاه مى ‏گفت: کجایند کاسبهاى قدیمى که درس مکاسب شیخ مرتضى انصارى را مى‏ خواندند تا در کسب خود به حرام نیفتند؟

ایشان در ادامه گفت : مال حرام تنها منحصر در کسب حرام نیست. کسى هم که پول مى‏ گیرد تا دیگران را کتک بزند و رعب و وحشت ایجاد کند، مال حرام به دست آورده و لقمه حرام خورده است و نطفه فرزندانش نیز از لقمه حرام تشکیل مى ‏شود در نتیجه فرزند بدتر از پدر مى‏شود و سالها بعد بسیارى از افراد جامعه حاصل نطفه حرام و لقمه حرام مى‏ شوند.

جوانان امروز جامعه ما کسانى هستند که در زمان امام خمینى‏ رحمه الله یا کمى بعدتر متولد شده ‏اند. باید قدر این جوانان را دانست و از آنها بهره خوب برد. اینان از نطفه‏ هاى پاک و لقمه‏ هاى حلالند. اما اگر به احکام اسلام عمل نشود و لقمه‏ هاى حرام بر سر سفره‏هاى مردم گذاشته شود، بیست، سى سال آینده وضع جامعه عوض مى‏ شود و نمى‏توان انتظار چندانى از جوانان آن روز داشت.

بخاطر حفظ مرید و مسجد سکوت نمی کنم

این عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به سخنرانیها و انتقاداتی که طی این دوسال نسبت به روند ایجاد شده در جامعه، ایراد شده فرمود: بنده بین خود و خداى تعالى در میان انتقادات، هدفى جز عمل به تکلیف ندارم و مى ‏دانم که اگر نگویم، در جاى خود متوقف مى‏ شوم و حرکتى از لحاظ معنوى نخواهم داشت. فروبستن زبان از بیان حقایق و انتقادات، مؤثردیدن غیر خدا (شرک) است؛ یعنى اگر بخاطر حفظ مرید و حوزه و مسجد و ریاست خود سکوت کنیم، غیر خدا را لحاظ کرده ‏ایم. گذشته از این، هنگامى که بنده را در قبر مى‏ گذارند، مى‏ گویند: تو که مى‏ دانستى و علم داشتى چرا تخلفاتى را که دیدى تذکر ندادى؟ در آن زمان چه بگویم؟ بگویم: ترسیدم، از توهینها و تهمتها و از اینکه بگویند آمریکایى است، ترسیدم؟ – البته مدتى است که بخاطر گرفتارشدن به خود، کارى به ما ندارند اما اگر گرفتاریشان رفع شود دوباره همان اوضاع خواهد بود – همه ما به اندازه خود تکلیف داریم.

بنده حتى قادر نیستم بدن خود را حفظ کنم؛ اگر چند نفر از همان به اصطلاح مخلصین بر سرمان بریزند و کتکمان بزنند، یا مشتى به پهلویمان بزنند، مى‏میریم – مانند خانم هاله سحابى که همین طور کشته شد – اما مهم نیست. یا اگر کسى در تشییع جنازه ‏مان نیامد و مانند آن بنده خدا شبانه دفنمان کردند باز هم اهمیتى ندارد. هر که خواست بیاید و هر که نخواست نیاید. اما نمى ‏توان گفت بخاطر اینکه شاید در تشییع جنازه ‏مان نیایند یا در امامزاده سید محمّد علیه السلام دفنمان نکنند، باید سکوت کنیم. سر و کار ما با خداست و باید فکرى به حال بعد از مرگ بکنیم. آیا ما باید به دنبال حرف مردم و دنبال هواى دیگران باشیم؟ این شرک است.

دیندارى اکثریت مردم ایران‏

معظم له در پایان با اشاره به اینکه مردم ایران دیندار هستند اما دوست دارند که علما و بزرگان، عملشان مطابق با گفتارشان باشد فرمود: اکثریت مردم مسلمان ایران دین را مى‏ خواهند اما مى ‏گویند باید عمل علما و جلوداران ما مطابق قولشان باشد و این خواسته حقّى است. از زمان امام خمینى ‏(ره)، آمادگى پذیرش دین در مردم به وجود آمد و همین الآن هم این آمادگى وجود دارد. فکر نکنید همه مردم مسیحى و بهایى شده ‏اند.

همین الان هم اگر از بزرگان دین و کشور عمل صحیح ببینند استقبال مى ‏کنند. آقایان بزرگان هم بیایند همه زندانیان سیاسى را آزاد کنند. آقاى میرحسین موسوى و کروبى را از حصر در آورند و مطابق قانون عمل کنند و انتخابات را به طور صحیح برگزار نمایند. این کارها موج خوشحالى فراوانى در بین مردم ایجاد مى‏کند و حتى اگر چند نفر هم عصبانى شوند و دست به اغتشاش بزنند، دیگران مهارشان مى‏ کنند.


 پایان

گروه خبری دانشجویی موج سبز

 


""دعوت نامه اشتراک خبرنامه موج سبز""

 

لطفا این پیام و دعوت نامه را برای دوستان و آشنایان نیز ارسال نمایید.

گروه خبری - تحلیلی موج سبز در حال حاضر فعالترین، معتبرترین و متفاوت ترین گروه خبری - ایمیلی فعال جنبش سبز می باشد. اعضا به طور متوسط تنها 2 ایمیل در روز از گروه موج سبز دریافت می کنند. یک ایمیل روزانه خبرنامه شامل مهمترین اخبار روز و یک ایمیل طنز، کاریکاتور و یا طرح سبز که بیشتر به مسائل روز جامعه می پردازد.




--
**********
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی برای هدی صابر را فراموش نکنیم!
سال نود سال آگاهی تا رهایی
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر