۱۳۹۰ تیر ۱, چهارشنبه

تهدید به مرگ زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده، توسط مردانی رئیس زندان گوهردشت...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via خبرنگاران سبز؛ معتبر و مردمی by noreply@blogger.com (آبی) on 6/21/11


روز گذشته مردانی رییس زندان گوهردشت کرج، دو زندانی سیاسی را که اعتصاب غذا کرده بودند، به مرگ تهدید کرد.

خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:
بنابه گزارشات رسيده به «فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران» روز يکشنبه ۲۹ خرداد ماه محمد مردانی رئيس زندان گوهردشت کرج ۲ زندانی سياسی که در هيجدهمين روز اعتصاب غذا بسر می برند را احضار نمود و آنها را تهديد به دچار شدن به سرنوشت شهيد راه آزادی مردم ايران رضا هدی صابر نمود. محمد مردانی با لحنی تهديد آميز و غير انسانی خطاب به زندانيان سياسی اعتصاب غذا کننده گفت: «ما هيچ کاری نمی کنيم، آقای صابر که اعتصاب غذا کرد و مرد، چه کار توانستند بکنند، اگر هم بميريد هيچ مشکلی نيست و هيچ کس نمی تواند کاری انجام دهد». مردانی با تهديد زندانيان سياسی به حذف فيزيکی نيات پليد خود را نسبت به آنها بيان نمود.

وضعيت زندانيان سياسی انور خضری و کامران شيخی که در هيجدهمين روز اعتصاب غذا در بند ۶ زندان گوهردشت کرج بسر می برند در شرايط وخيمی قرار دارند. آنها از ضعف شديد، سر درد، سرگيجه، کاهش بينايی و ساير عوارض در رنج هستند. در صورت ادامه يافتن اعتصاب غذا و عدم رسيدگی به خواسته های به حق آنها جان اين ۲ زندانی سياسی در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

زندنيان سياسی اعتصاب غذا کننده خواستار انتقال خود به بند زندانيان سياسی زندان گوهردشت کرج هستند و پايان دادن به شرايط قرون وسطايی و غير انسانی حاکم بر زندان هستند.

زندانيان سياسی انور خضری و کامران شيخی در حال حاضر در بند ۶ زندان گوهردشت کرج بسر می برند. در اين بند باندهای مافيايی که در پخش مواد مخدر و سرکوب زندانيان سياسی و عادی معترض نقش فعالی دارند. باندهای مافيايی زير نظر مردانی رئيس زندان و فرجی نژاد رئيس اطلاعات زندان می باشند. در بند ۶ درگيريهای خونينی روی می دهد که تا به حال منجر به مرگ چند زندانی شده است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، نسبت به خطری جدی که جان ۲ زندانی سياسی در زندان گوهردشت کرج و چند زندانی سياسی در زندان اوين را مورد تهديد قرار می دهد هشدار می دهد و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان زندانيان سياسی اعتصاب غذا کننده در زندانهای رژيم ولی فقيه علی خامنه ای در ايران است.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران

۲۹ خرداد ۱۳۹۰ برابر با ۱۹ ژون ۲۰۱۱

 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر