۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

اعلام همبستگی و حمایت تشکل های مختلف مدنی و سیاسی، از زندانیان اعتصابی در اوین

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جــرس: در ادامه اعلام همبستگی ها و حمایت ها از زندانیان سیاسیِ اعتصابی در زندان اوین، و درخواست توقف این اعتصاب، جمعی از فعالین جنبش سبز تبریز، تشکل راه سبز ایرانیان مالزی - رسام و همچنین جمعی از فعالان دانشجویی -ـ سیاسی خارج از کشور نیز، ضمن اعلام حمایت از این زندانیان، خواستار توقف اعتصاب غذای آنان شدند.


بنا به گزارش های رسیده به جرس، در بیانیۀ جمعی ازفعالین جنبش سبز تبریز آمده است "زندانیان سرافراز اعتصاب کنندگان غذا دربند 350 اوین تاریخ پرفرازونشیب ایران زمین یادآور دلاوریها وازجان گذشتگیهای جوانمردان پاکباخته وبااخلاص فراوانی است که درهربرهه اززمان مشعلدارراه آزادی ورهائی انسانها ازسلطه جباران ومستبدان , وزبان گویای ستمدیدگیها ومظلومیت ملت خود , و رسواگر استبداد طلبان و حاکمیت های اقتدارگر و عوامفریب بوده اند."

در این بیانیه همچنین خطاب به زندانیان خاطرنشان شده است "شما دلاورمردان مقاوم وآزادگان دربند 350 زندان اوین بااعتصاب غذای خود صدای مظلومیت ملت بزرگ وستمدیده خود را به سمع جهانیان رساندیدکه همه حق طلبان وآزادیخواهان دربرابرشهامت وپایداری شما سرتعظیم فرودآورده و دلهای خداجویان را با شما همسو نموده است. آری شما درپیام رسانی مظلومیت وشهادت هاله سحابی وهدی صابر (آن اسوه های اخلاص وپایداری) موفق بوده و رسالت زینبی تان را به نحواحسن اداکردید .ولی شما سرمایه های های گرانبهای این ملتید و وجود شما بزرگواران برای آینده جنبش سرافراز سبز بسیارضروری و با ارزش است. با تجلیل وارج نهادن به پایداری واخلاص شما , درمقابل عظمت وبزرگواریتان دراین تظلم خواهی , تعظیم فرود آورده وازصمیم قلب ازشما می خواهیم که به اعتصاب غذای خود پایان داده وباحفظ وجودخود , دل تک تک آحادملت آزادیخواه وبزرگوارایران وخانواده های سرافراز شهداوزندانیان سیاسی را شاد کنید."


همزمان  تشکل راه سبز ایرانیان مالزی - رسام در بیانیه‌ای به حمایت از اعتصاب دوازده زندانی سیاسی پرداخته و نوشته است "...هاله سحابی و هدی صابر سرمایه‌هایی بی‌بدیلی برای جامعه ایران بودند که متاسفانه دست استبداد، ایران فردا را از همراهی این دو محروم کرد تا دوازده زندانی ارزشمند جنبش سبز در اقدامی اعتراضی، گرد هم آیند تا وحدت و یکپارچگی خود در خواست‌های خود را به رخ بکشند و پیامی روشن به خودکامگان ابراز دارند. برماست تا با الگوگیری از وحدت و عزم و اراده این دلاورمردان سرافرازمان که در این راه دست از جان خود شسته‌اند بر خواسته‌های بر حق ملت ایران پافشاری کنیم و مسئولیت خود را در گسترش آگاهی‌ها و همت برای دستیابی به اهداف ارزشمند جنبش سبز درک کنیم.
راه سبز ایرانیان مالزی – رسام – ضمن حمایت همه جانبه از ۱۲ دلاور معتصب و با گرامیداشت یاد همه شهدای جنبش سبز؛ علی الخصوص هاله سحابی و هدی صابر؛ اعلام می‌نماید که تا آخرین نفس پیگیر مطالبات این عزیزان و جنبش آزادی خواهی و حق طلبانه مردم ایران خواهد بود و از اسرای سروقامت که آینده سبز وطنمان نیازمند آنهاست می‌خواهد تا با پایان دادن به اعتصاب خود، جان با ارزش خود را حفظ کنند که ایشان نه متعلق به خود که سرمایهٔ فردای ایران آزاد هستند. همچنین از هموطنان سبز در سراسر دنیا و ایرانیان سبز مالزی درخواست داریم تا با پیگیری و حضور در برنامه‌ها و حرکت‌های در حال انجام در شهر‌ها و کشورهای مختلف، همراهی خود را با قهرمانان دربند، با حفظ وحدت در عین کثرت، به اشکال مختلف ابراز نمایند..."


همچنین جمعی از فعالان دانشجویی -ـ سیاسی خارج از کشور با صدور بیانیه‌ای به حمایت از اعتصاب دوازده زندانی سیاسی پرداخته و خاطرنشان کرده اند : "... دیر زمانی است که ثابت شده در این دیار هیچ دادرس با وجدان و شریفی بر مسند کار نیست ما بار دیگر از درد‌ها و مصائبی که بر ایران و ایرانیان می‌رود با شما سخن می‌گوییم. در شرایطی که همه ازسویی دل نگران سرنوشت رهبران دربند خویش‌ایم و از دیگر سوی عزادار صد‌ها شهید و چشم انتظار صد‌ها انسان بی‌گناهی هستیم که در زندان‌های مخوف و بدنام ایران گرفتار جهل و عداوت لجوجانه عده‌ای نو رسیده‌اند.
خبر اعتصاب غذای دوازده تن از زندانیان سیاسی سبز در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر بر شدت نگرانی‌ها و مصائب رفته بر ما در این سالیان سیاه افزوده است... ما به حاکمان ایران هشدار می‌دهیم راهی که در پیش گرفته‌اند جز فساد و تباهی بیش از پیش برایشان ثمری نخواهد داشت. بنگرند که عاقبت عدم تمکین از اراده ملت چیست و چگونه در راه اصرار بر یک اشتباه، تا آنجا پیش رفته‌اند که امروز اندک آبرویی نه در میان ملت خود نه در جامعه بین المللی و نه حتی در میان سنتی‌ترین حامیان خود برایشان باقی مانده است. حکومت بر مبنای شرع، عرف و قانون موظف است در کوتاه‌ترین زمان همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد کند و کار را از آنچه هست برای خود دشوار‌تر نکند. تا آن زمان نیز باید حقوق اولیه آن‌ها، اعم از مرخصی استحقاقی، مرخصی استعلاجی، ملاقات حضوری، تلفن، رسیدگی به وضعیت جسمانی و بیماری‌هایشان، رعایت شود."

 





 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر