۱۳۹۰ تیر ۲, پنجشنبه

طرح استیضاح وزیر کشور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جــرس: در ادامه چالش ها میان دولت و مجلس، یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در واكنش به خبرهایی مبنی بر استیضاح وزیر کشور، ضمن اعلام مخالفت خود با این طرح گفت: طرح استیضاح وزیر کشور با 25 امضاء اعلام وصول و تقدیم هیئت رئیسه شده است.

 

همزمان به گزارش خانه ملت - سایت اطلاع رسانی مجلس - روز چهارشنبه، ۱ تیر (۲۲ ژوئن)، اکثر نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر امور خارجه، با ارسال نامه ای به رئیس مجلس، امضای خود را پس گرفتند و به این ترتیب، این طرح پیگیری نخواهد شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی،  یكی از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح نجار (وزیر کشور) از دلایل این استیضاح چنین می گوید "لاریجانی درصدد است با امضا كنندگان طرح استیضاح وزیر کشور دیدار داشته باشند تا استیضاح منتفی و منجر به سؤال از وی شود."


وی در ادامه با بیان اینکه در برخی دستگاه ها شاهد ضعف ها و کاستی هایی هستیم، گفت: با توجه به شرایط کلی کشور استیضاح وزیر کشور به صلاح نظام نیست و این موضوع با گفتگو و تعامل بین دولت و مجلس حل خواهد شد.


وزیر ارتباطات خبر برکناری را تکذیب کرد
ابطحی، همچنین در خصوص تلاش جریان انحرافی در برکناری وزیر ارتباطات اظهار داشت: تقی پور وزیر ارتباطات خود این موضوع را تکذیب کرده است لذا با توجه به منتفی شدن ادغام این وزارتخانه ایشان به کار خود ادامه می دهند و نباید جریان انحرافی را بیش از حد بزرگ کرد چرا که آن ها کف روی آب هستند و قدرت و توان ندارند.


تشریح دلایل استیضاح وزیر کشور از زبان نماینده امضا کننده طرح
در ادامه همچنین نماینده مردم فارس در مجلس، یکی از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر کشور دلایل استیضاح وی را تشریح کرد.

جعفر قادری واگذاری انتخاب استانداران به افراد غیرمسئول، عملکرد ضعیف استانداران و فرمانداران، عدم توزیع اعتبارات عمرانی استان ها بر اساس شاخصه های کشوری، مشکلات و ناهماهنگی های موجود میان مجتمع استانداری و مجموعه نهادهای امنیتی، تداوم سرپرستی ها بیش از چهار ماه و عدم معرفی فرماندار، بخشدار، استاندار و معاونین استانداری در مجموعه برخی استان ها و عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری و مشکلاتی از این دست در مجموعه وزارت کشور را از محورهای استیضاح مصطفی محمد نجار در سمت وزیر کشور برشمرد.


وی خاطرنشان کرد: موضوع استیضاح نجار، روز یکشنبه آینده در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.


طی روزهای اخیر، طرح استیضاح وزیر امور خارجه (بدلیل انتصاب اخیر یکی از نزدیکان رحیم مشایی به سمت معاونت) و همچنین پرسش رئیس دولت، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، که امروز خانه ملت - سایت اطلاع رسانی مجلس اعلام کرد که اکثر نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر امور خارجه، با ارسال نامه ای به رئیس مجلس، امضای خود را پس گرفتند و به این ترتیب، این طرح پیگیری نخواهد شد.

روز گذشته، هیات رئیسه مجلس وصول طرح استیضاح صالحی با امضای سی و نه نماینده را اعلام داشت. هر چند، به گزارش خانه ملت، پیش از اعلام وصول این طرح، معاون پارلمانی رئیس دولت با اظهار این نظر که "مساله حل است" ارائه این طرح را لازم ندانسته بود.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر