۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

مسؤولیت جان همسرم با مسؤولان زندان و مسؤولان قضایی است

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


بر اساس خبرهای رسیده به کلمه، محسن امین زاده، فعال سیاسی و معاون وزارت خارجه دولت خاتمی، در پی اعتصاب غذا، دچار افزایش شدید فشار خون شده وضعیت جسمی بسیار نامناسبی دارد. تاکنون از انتقال وی به بهداری اوین و یا بیمارستان نیز خودداری شده است، به همین مناسبت با همسر وی مهناز اصغر زاده گفتگویی انجام داده ایم و از آخرین وضعیت جسمانی آقای امین زاده که یکی از ۱۲ زندانی اعتصاب کننده زندان اوین است ، احوالش را جویا شده ایم .امین زاده سه روز قبل و بعد از پایان دوره مرخصی اش به زندان اوین بازگشت. او بلافاصله بعد از بازگشت به زندان اوین همراه با ۱۱ زندانی دیگر در اعتراض به جان باختن هدی صابر و هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زد.

گفت و گوی کلمه با  همسر این  زندانی سیاسی پیش روی شماست:

خانم اصغر زاده چطور شد که آقای امین زاده بعد از مرخصی به جمع اعتصاب کنندگان زندان اوین پیوستند؟

 

آقای امین زاده به دلیل بیماری کلیوی که دارند و در دوران زندان هم برای ایشان مشکلات و ضعف جسمانی متعددی به وجود آورده بود، چند روزی را در مرخصی درمانی به سر می بردند اما پیش از تکمیل معالجه به زندان فراخوانده شدند و عصر ۳۱ خرداد به زندان بازگشتند. ایشان هم به شدت از شهادت مظلومانه هاله سحابی و هدی صابر متأثر بودند و اعلام کرند زمان بازگشت به زندان همراه با دیگر زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

 

چند روز از اعتصاب غذای ایشان می گذرد ؟

 

از وقتی به زندان برگشته اند یعنی عصر سه شنبه تا حالا سه روز شده است.

 

در خبرها آمده ایشان وضعیت جسمی نامناسبی دارند و فشار خونشان بالارفته است ؟ شما از وضعیت ایشان هیچ گونه اطلاعی دارید ؟

تلفن های زندان قطع است وهمسرم و سایر زندانیان از حقوق اولیه ای مانند امکان ارتباط تلفنی با خانواده خود هم محروم هستند. ما به جز ملاقات های هفته ای یکبار آن هم دوشنبه ها، هیچگونه امکان ارتباطی دیگری با زندانی مان نداریم. از نامناسب بودن وضعیت جسمانی ایشان هم از طریق سایت ها باخبر شدیم و به شدت نگران هستیم. به خصوص که آقای امین زاده مشکل فشار خون دارند و دائماً دارومصرف می کنند.

 

از مسوولان قضایی چه تقاضایی دارید چون ظاهرا در خبرها آمده در انتقال ایشان به بهداری تعلل شده است؟

مسؤولیت جان همسر من با مسؤولان زندان و مسؤولان قضایی است. ایشان دو سال است که به دلیل بی عدالتی ها در زندان به سر می برند و در طول این مدت از نظر جسمانی بسیار ضعیف شده اند. ما به شدت نگران هستیم فاجعه ای که در اثر سهل انگاری مسؤولان زندان رخ داد و آقای هدی صابر عزیز را از دست دادیم دوباره اتفاق بیفتد. من از مسؤولان می خواهم هرچه سریعتر از وقوع فجایع بیشتر جلوگیری کنند.

 

خانم اصغر زاده می خواهم بدانم آقای امین زاده بیماری خاصی هم دارند که نیازمند رسیدگی های ویژه باشد ؟

ایشان مشکل فشار خون بالا دارند و دائماً دارومصرف می کنند وهمچنین بیماری کلیوی دارند که باید تحت درمان باشند.ما واقعا نگرانیم و نمی دانیم به کجا پناه ببریم.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر