۱۳۹۰ خرداد ۳۱, سه‌شنبه

چه کسی توبه نامه خواهد نوشت؟-مجتبی واحدی

چه کسی توبه نامه خواهد نوشت ؟

مجتبی واحدی

خرداد ماه سال یکهزار وسیصد ونود  برای حاکمان مستأصل  ایران ، بسیار آزاردهنده و رسواگر بود . از یکسو اختلافات فرساینده داخلی به اوج خود رسید  واز سوی دیگر وحشت از تحرکات مردمی و یادآوری   افتضاحاتی که توسط کودتاگران در سال ۸۸ به وقوع پیوست ،  لرزه بر ارکان حاکمیت انداخت . در همین ماه ، اقدامات اراذل و اوباش حکومتی ، بی آبرویی حاکمان را به اوج رساند و  افکار عمومی در داخل و خارج از کشور را بیش از هر زمان ، از حاکمیتی که  تنها حامیان مؤثر آن ، قاتلان و قداره کشان هستند متنفر نمود. مرگ مظلومانه هاله سحابی در مراسم تشییع جنازه پدرش  و قتل هدی صابر به دست زندانبانان حکومت کودتا ، دو حادثه ای بود که نشان داد اختیار حکومت به طور کامل در اختیار اوباش  قرار گرفته  است واین  دو فاجعه نیز بر دفتر قطور  بی ابرویی های حکومت افزود. در این شرایط ،  خبر سازان ناشی حکومت هم به فکر  جعل مجدد خبرهایی افتادند که به خیال خودشان می تواند برخی از رسوایی های حکومت مستأصل و از هم پاشیده ایران را در حاشیه قرار دهد .  روزنامه جوان که گویی برخی خبرنگاران آن در سه نقش از کودتاگران حقوق می گیرند یکی از  مراکزی بود که در این ماهِ پُر رسوایی ، بار دیگر به خبرسازی های ناشیانه روی آورد .


 این روزنامه  که بسیاری از دروغ های بچه گانه آن ، گویای کینه دیرینه و وحشت کودتاگران از کروبی است در ادامه جعلیات    قبلی ، از  پشیمانی کروبی نسبت به  رفتار دوسال اخیر خود خبر داد. این روزنامه ،مدعی برگزاری  «  جلسه کروبی با بعضی دوستان و هم حزبی های خود »  شد بدون آن که بگوید به فرض برگزاری این جلسه ، خبر آن چگونه به روزنامه سپاه پاسداران راه یافته است .این خبرسازی کودکانه  و ادبیات آن که شباهت بسیار به دروغ های حکومتی در خصوص مرگ هاله سحابی و حواشی تشییع جنازه او داشت نشان داد که دست اندرکاران « جوان» صبح ها مأمور قتل مخالفان سیاسی هستند ، بعد از ظهرها به محافل خصوصی سران سپاه می روند تا به آنها برای خبرسازی های خنده آوربر علیه سران جنبش سبز کمک کنند و شب ها در محل دفتر روزنامه ،همان خبرها را به عنوان خیر های دریافتی از منابع موثق  به دست چاپ می سپارند . البته دست اندر کاران « جوان»  می دانندکسی از آحاد مردم این روزنامه را نمی خواند  اما دل خوشی    آنها اینست که خبر های جعلی ایشان ، منبعی برای نقل خبر توسط سایت های حکومتی خواهد بود  که  چشم همگی ایشان  به  بالا و پایین پریدن های نخستین عضو  « رمه » است تا آنها هم آن را عیناً تکرار کنند. در آخرین خبر ناشیانه جوان آمده است : « حجةالاسلام مهدی کروبی، اخیرا در دیدار با برخی نزدیکان و هم حزبی های سابقش که برای عیادت وی به منزلش رفته بودند از رفتاری که با نظام طی ۲ سال گذشته داشته ابراز ناراحتی و پشیمانی کرده است»  این ادعا در حالی مطرح می شود که سایت های حکومتی  کمتر از یک هفته قبل به نقل از دبیر کل مؤتلفه  نوشته بودند « هیچ نشانه ای از پشیمانی در کروبی و موسوی وجود ندارد.» از سوی دیگر وجود دهها دوربین مخفی و آشکار در منزل کروبی ، این امکان را برای سپاه -  مجری اصلی پروژه حبس موسوی و کروبی و متولی روزنامه جوان-  فراهم کرده تا کوچک ترین نشانه پشیمانی سران جنبش سبز را در بوق و کرنا کنند. به خصوص آنکه در روزهای گذشته که سران حکومت به شدت از احتمال برگزاری تجمعات مردمی نگران بودند یقیناً در صورت وجود چنین مدرکی ، به هیچوجه انتشار آن از طریق رسانه میلی کودتا گران را به تآخیر نمی انداختند .


 آنچه در روزنامه سپاه پاسداران به چاپ رسید مرا به یاد   ماه رمضان سال ۸۲  انداخت که کروبی ـ رئیس وقت مجلس ـ  در مرکز قلب  تهران بستری بود . در  دومین روز بستری بودن کروبی ، رحیم صفوی که در آن زمان فر ماندهی کل سپاه  پاسداران را به عهده داشت  به ملاقات او آمد. در این ملاقات ، بحث های مختلف  مطرح شد که یکی از مهم ترین آنها سخن وقیحانه  صفوی در خصوص  « مونیتور کردن کلیه رفت وآمدها و حرکات نمایندگان اصلاح طلب مجلس » بود . وی با کمال پُررویی اظهار داشت : « ما حتی در اتاق خواب آنها ، دوربین کار گذاشته ایم.» با خواندن خبر  ناشیانه روزنامه جوان ، یاد این سخن صفوی افتادم و از خود پُرسیدم اگر اینها کوچک ترین نشانی از پشیمانی گفتاری یا رفتاری کروبی داشتند ،آیا آن را در بایگانی های خود نگاهداری می کردند ؟ پاسخ ،برای من که هم کروبی را می شناسم و هم از آخرین وضعیت او با خبر هستم روشن است و می دانم این خبررسانی مسخره ، دلیلی ندارد جز کلافگی سران حکومت وبازوی نظامی آنها از مقاومت کروبی . پس به آنها بشارت می دهم که در آینده نزدیک ، اربابان آنها ناچار به نوشتن توبه نامه خواهند شد ؛ توبه نامه ای که در قابل پذیرش بودن آن از سوی ملت ایران ، تردید اساسی وجود دارد .

--
**********
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی برای هدی صابر را فراموش نکنیم!
سال نود سال آگاهی تا رهایی
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر