۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

هشتمین روز از اعتصاب غذا در اعتراض به عدم رسیدگی به شهادت هدی صابر و هاله سحابی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جرس: اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در پی اعتراض به عدم رسیدگی به چگونگی شهادت هدی صابر واردهشتمین روزخود شد.

 
طی روزهای گذشته در حالی که از سوی گروههای مختلف و سازمانها و شخصیتهای سیاسی و دینی پیامهایی در حمایت از خواسته های زندانیان سیاسی و درخواست مصرانه برای پایان دادن به اعتصاب غذا داشته اند، مسئولان حکومتی سکوت کرده و برخی از رسانه های وابسته به حاکمیت سعی در تحریف اخبار زندانیان اعتصاب کننده دارند.

 


در همین رابطه مریم شربتدار قدس همسر عربسرخی  در گفت و گو با جرس با تاکید بر ادامه اعتصاب غذا از سوی دوازده تن از زندانیان بند 350 تصریح کرد که این زندانیان در اعتصاب غذا بسر می برند و
 آن دسته كه مايل به روزه داري در اين ماه عزيز هم هستند تنها در زمان افطار و سحر و فاصله بين آن را قدری آب و چای و شکر و نمک استفاده می کنند.


این در حالی است که برخی از رسانه ها اعلام کرده بودند که این زندانیان در اعتصاب غذا نبوده و صرفا بخاطر ماه رجب روزه مستحبی می گیرند. 

همسر عربسرخی به این دسته از مدعیان توصیه می کند که به جای این حرفها و تهمتهای ناروا توبه كرده و از بزرگواران اعتصاب كننده كه متحمل ظلمهاي بسياري شده اند،  حلاليت بطلبند.


وی در خصوص شبهه ای که برخی از رسانه های خارجی ایجاد کرده اند که این اعتصاب غذا خواسته مشخصی ندارد، تاکید کرد: در شهادت نامه 64 زندانی با محکومیت شهادت هدی صابر آمده بود که ما به عنوان نخستین گام این روند غیر انسانی در دستگاه قضایی و این نوع رفتار با زندانیان را محکوم و حاکمیت را مسوول آن می دانیم. بنابراین از این پس با توجه به نوع پی گیری موضوع از سوی مسوولان اقدامات بعدی را اتخاذ کرده و برای تحقق حقوق شهروندان و التزام حکومت به قانون تا آخر ایستاده ایم. در واقع اقدام به اعتصاب غذا در ادامه بی توجهی مقامات قضایی به پرونده هدی صابر بود.



گفتنی است با وجودی که طبق مقررات زندان بهداری موظف به چکاپ روزانه زندانیان اعتصاب کننده غذا ست، زندانیان اعتصاب کننده تاکنون با بی توجهی مسئولان زندان روبه رو شده اند.


بر اساس گزارشهای رسیده، زندانیان به دادسرای اوین احضار و تهدید شده اند. این در حالی است که زندانیان حاضر به بازجویی نشده اند.


بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محمد جواد مظفر، محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی زندانیان سیاسی ای بودند که با صدور بیانیه ای آغاز اعتصاب غذای اعتراضی و نامحدود خود را اعلام کردند. بعد از آزادی باقی و به مرخصی رفتن مظفر، محسن امین زاده و مهدی اقبال به جمع اعتصاب کنندگان زندان اوین پیوستند .


گفتنی است شش زندانی سیاسی در زندان  رجایی شهر کرج نیز به جمع اعتصاب کنندگان  پیوستند. آن ها این اعلام را حمایت از 12 زندانی اعتصاب کننده در بند 350 اوین اعلام کردند
. 

این شش زندانی سیاسی کیوان صمیمی، عیسی سحر خیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت الله طبرزدی هستند. 

 

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر