۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

نگرانی مهدیه محمدی از کاهش وزن شدید زیدآبادی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by Editor02 on 6/26/11

تحول سبز: مهدیه محمدی، همسر احمد زید آبادی در آخرین ملاقاتی که روز پنج شنبه ۲ تیرماه با همسرش داشته از کاهش وزن شدید همسرش خبر داد.

خانم محمدی در گفت و گو با بی بی سی فارسی با اشاره به اینکه از یک ماه پیش متوجه کاهش وزن آقای زید آبادی شده است، گفت: "وقتی دلیل آن را پرسیدم آقای زید آبادی گفت که مشکلی ندارد و آزمایش ها نشان می‌دهد که سالم است. نوبت بعدی ملاقات یک روز بعد از مرگ خانم سحابی بود و آن روز هم حال آقای زید آبادی خوب نبود، صورتش به دلیل گریه زیاد ورم کرده بود و من لاغرتر شدنش را به دلیل ناراحتی اش از مرگ هاله سحابی گذاشتم."

احمد زید آبادی که یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت شده تا کنون اجازه مرخصی نداشته است. همسر آقای زید آبادی با اشاره به آخرین ملاقاتی که روز پنج شنبه ۲ تیرماه با همسرش داشته گفت: این بار کاهش وزن خیلی محسوس بود، احساس کردم حداقل ۱۰ کیلو وزنش کم شده زمانی که برای خداحافظی بلند شد، شلوارش داشت از پایش می افتاد. من خیلی نگرانم."

خانم محمدی همچنین اضافه کرد: "اینها مدتی با زندانیان عادی زندگی کردند، وسایل آرایشگاه و سلمانی آنها شریک بود. در زندان هزار نوع بیماری وجود دارد. من نگرانم که آقای زید آبادی به یک نوع بیماری مبتلا شده باشد که در زندان قابل تشخیص نیست."

همسر آقای زید آبادی در خصوص درخواست برای مرخصی و درمان آقای زید آبادی گفت: "از روز پنج شنبه به هر کجا که فکر کردم، زنگ زدم. دیروز (شنبه ۴ تیرماه) به دادستانی نامه نوشتم و درخواست کردم حتی برای یک روز هم شده به ایشان اجازه مرخصی دهند تا ببینیم مشکل کاهش وزنشان چیست. اما روال دادستانی این است که کسی آنجا نشسته نامه را می گیرد و می گوید بروید زنگ می زنیم. اما در طول این دو سال یک پاسخ حتی با جواب منفی نیز دریافت نکرده ایم. یعنی هیچ گونه پیگیری صورت نمی گیرد."

خانم محمدی همچنین افزود: "پزشکان بهداری زندان گفتند که پرونده را نگاه می کنند و به من خبر می دهند."

وی ادامه داد: در عین حال با رئیس زندان رجایی شهر و مسئول سیاسی بند رجایی شهر نیز تماس گرفته و گفت: " به آنها گفتم، من نگرانم به کجا بگویم نگرانم. شما بر این حساب بگذارید که آقای زید آبادی مشکلی ندارد، نگرانی من را برطرف کنید."

زیدآبادی که در دوران تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از مهدی کروبی حمایت می کرد، یک روز پس از انتخابات بازداشت شد و در برخی جلسات محاکمه گروهی متهمان حوادث پس از انتخابات ایران که در مردادماه به صورت علنی برگزار شد، حضور داشت.

دادگاه بدوی پس از محاکمه غیرعلنی آقای زیدآبادی، او را به تحمل ۶ سال زندان، ۵ سال تبعید به گناباد و محرومیت دائمی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

پس از صدور حکم دادگاه بدوی، قرار بازداشت آقای زیدآبادی به قرار وثیقه تبدیل شد، اما با وجود تأمین ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه توسط خانواده، از زندان آزاد نشد.

احمد زیدآبادی در سال ۱۳۷۹ هم به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "تشویش اذهان عمومی" محاکمه شد و حدود یک سال را در زندان به سر برد.

زیدآبادی در آذر ماه سال گذشته از سوی "انجمن جهانی روزنامه ها و ناشران خبر" برنده جایزه قلم زرین آزادی سال ۲۰۱۰ اعلام شد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر