برخی زندانیان سیاسی کرد در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه نسبت به موج جدید برخوردها علیه زندانیان در داخل زندان اعتراض کردند. متن کامل این نامه بدین شرح است:
ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای صادق لاریجانی آملی
با سلام و عرض ادب
جلوس حضرت عالی بر کرسی قاضی القضات و روایت انتقاد آمیزتان از روند اجرای قانون در مراسم معارفه و دیگر اظهار نظرهای معدود در مدت کوتاه ریاست بر قوه قضاییه , جامعه را نسبت به رفع کاستی ها و قانون شکنی های آشکار موجود، امیدوار نمود.
امید داشتیم این روند اجحاف آمیز و مالامال از تضییع حقوق بشر و حقوق شهروندی متوقف گشته و افقی نو پدیدار آید که حداقل شاهد ستم ورزی سیستماتیک نباشیم و اگر هم ستمی روا داشته شد به صورت موردی و ناخواسته باشد.
اما متاسفانه هرچه میگذزد، کورسوی امیدمان به سوی خاموشی گام مینهد و میرود که به فراموشی سپرده شود. انگار این تسلسل رویش امید و جوانمرگ شدن آن تقدیر بی چون و چرای این جامعه و این مردمان گشته و کسی را یارای ظفرمندی بر این تقدیر و ابطال طلسم نیست.
طی هفته اخیر موج جدیدی از برخوردهای فراقانونی با زندانیان سیاسی کردستان آغاز شده و هر روز یک نفر قربانی سلیقه مداری و قانون شکنی مسئولان امنیتی، سیاسی و قضایی استان میگردد، البته چه بسا تصمیمات اتخاذ شده مرزهای استان را هم درنوردیده و اراده ای بالاتر حاکم باشد.
ظرف تنها سه روز سه نفر از زندانیان سیاسی کردستان به نام های جواد علیزاده، داوود جوانمرد و فردین مرادی بدون هیچ گونه مستمسک قانونی و یا ارائه دلیل و حتی بدون اطلاع قبلی به صورت ناگهانی به زندان های دیگر استان ها تبعید شدند. این در حالی است که در احکام و دادنامه های هیچ کدام، مجازات تبعید در نظر گرفته نشده بود و معلوم نیست اینچنین برخوردهایی بنا به کدام استدلال قانونی صورت میگیرد.
متاسفانه چنین رویکردهایی مسبوق به سابقه بوده و گاها شاهد تداوم همراه با تشدید آن بوده ایم. حال علاوه بر اینکه هر لحظه منتظر تبعید خویش میباشیم، از جهاتی دیگر نیز نگرانی های بسیار جدی تر و شدیدتری را فراروی خود می بینیم. آیا این اقدامات را نمی توان مقدمه ای بر تشدید فضای امنیتی حاکم بر زندان های کردستان، تشدید احکام صادره دادگاه ها که تاکنون نیز کم شدید نبوده است ! و حتی اجرای احکام اعدام صادره برای برخی از ما زندانیان سیاسی قلمداد نمود؟
بدون تردید اعمال نفوذ برخی از مراجع و منابع قدرت خارج از قوه ی قضاییه و حرف شنوی تاسف برانگیز برخی از مسئولین قضایی , عواقب و پیامدهای بسیار ناگواری به همراه خواهد داشت که تا به اکنون نیز به کرات آسیب های وارده را به عینه شاهد بوده ایم. نباید فراموش کرد که تفکیک قوا , اصل مسلم و غیر قابل تردید دموکراسی است , حال نه تنها این اصل بنیادین به صورت آشکارا پایمال میشود , بلکه خود دستگاه عدالت پروری نیز به عامل عدالت شکنی تبدیل شده است.
در زمان زعامت آقای شاهرودی نیز در چند مورد اقدام به نامه نگاری و طرح شکایت مستدل و تبیین وضعیت بسیار نامناسب حاکم بر دستگاه های قضایی و امنیتی و نیز زندان های استان کردستان نمودیم که متاسفانه دستاورد چندانی در پی نداشت. حال و با کلید خوردن موج جدید حق کشی و تبعید های نامتعارف و تعجب برانگیز هم زندانی هایمان، در کمال نا امیدی تصمیم به نگارش مجدد نامه ای این بار خطاب به جنابعالی گرفتیم، بلکه اگر از شرایط ما زندانیان سیاسی کردستان مطلع نیستید، حداقل کلیتی را برای شما بازگو نماییم.
روند موجود بر خلاف کلیه معاهدات و اسناد جهانی حقوق بشر و حتی قوانین داخلی ایران میباشد، ما تعهد حقوقی شما را مخاطب قرار داده و مجدانه خواستار التزام عملی به حقوق بشر و حرکت به سوی پایان بخشیدن به وضعیت غیرانسانی موجود در کردستان میباشیم.
بازگرداندن دوستان تبعیدی مان جواد علیزاده، داوود جوانمرد و فردین مرادی – که احتمالا اسامی دیگری نیز به این لیست اضافه خواهد شد! – به زندان مرکزی سنندج و توقف فوری این روند فراقانونی، حداقل انتظار ما از جنابعالی است. باشد که انجام چنین اقدامی را بتوان به اراده مدیریت جدید قوه قضاییه جهت پیگیری قانون و پیشگیری از قانون کشی ترجمه نمود.
با تقدیم ادب و احترام
جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی سنندج
این نامه به امضای عدنان حسن پور، احسان فتاحیان، جبرییل خسروی، حبیب لطیفی، سعید سنگر، سهراب جلالی، طه احمدی، هیوا بوتیمار، حسین حمزوی شجاع، احمد امینی، انور حسین پناهی، امیر سورسوری و ساسان بابایی رسیده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر