۱۳۹۰ خرداد ۱۱, چهارشنبه

یاد و نام مهندس سحابی در دفتر آزادیخواهی ملت ایران جاودانه خواهد بود

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by Editor02 on 5/31/11

تحول سبز: جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت در گذشت مهندس عزت الله سحابی از همه همفکران و ایرانیان دعوت کرد تا با حضور در مراسم های بزرگداشت ایشان آنچنان که شایسته این مجاهد راه آزادی و استقلال ایران هست شرکت نمایند.

متن این پیام که در وبسایت نوروز منتشر شده است به شرح زیر می باشد:


إنّا لله و إنّا إلیه راجعون

مهندس سحابی پس از عمری مبارزه در راه آزادی و استقلال ایران به دیدار معبود شتافت.

کارنامه زندگی او سرشار از ایمان به آموزه های اسلامی و مسئولیت شناسی و انجام وطیفه نسبت به مردم و کشور بود .

او بخشی از بهترین سال های عمرش را در زندان رژیم ستم شاهی سپری کرد تا مردم ایران را از زندان بزرگی که پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با همدستی استعمار خارجی و استبداد داخلی بر آنها تحمیل شده بود ، نجات بخشد و با پیروزی انقلاب اسلامی همه همت خود را برای تحقق آرمانهای والای این انقلاب یعنی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بکار بست اما از زمانی که تشخیص داد مسیر اداره نظام برآمده از انقلاب دچار انحصار طلبی و انحراف شده است بار دیگر دست به مبارزه فکری و سیاسی برای اصلاح زد و در این راه بار دیگر سالیانی چند به زندان افتاد ولی هرگز از افکار و اندیشه های اصلاح طلبانه و عمل سیاسی و مبارزه با استبداد دینی دست نکشید و تا آخرین لحظات عمرش و حتی روی تخت بیمارستان نگران آینده ایران بود.

او نمونه عملی و اسوه یک مسلمان بود که همواره منافع ملی و مصالح جامعه را در نظر داشت و حتی در سخت ترین شرایط نیز از این امر عدول نکرد.

جبهه مشارکت ایران اسلامی رحلت مهندس سحابی این اسوه مسلمانی و مجاهد راه استقلال و آزادی را به ملت شریف ایران به ویژه بازماندگان و همفکران و همراهان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند متعال برای همه سوگواران صبر و بردباری مسئلت داریم.

یاد و نام مهندس سحابی در دفتر آزادیخواهی ملت ایران جاودانه خواهد بود و او که همه عمر در مبارزه و رنج بود به آرامشی دست یافت که در روزهای آخر عمرش آرزو می کرد و یقینا اجر و مزدش همنشینی با شهدا و صحلحاست .

برهمه ماست تا آنچنان که شایسته این مجاهد راه آزادی و استقلال ایران است در مراسم های تشییع و ترحیم و یادبود آن مرحوم شرکت نمائیم و برادامه راه او پای فشاریم .
جبهه مشارکت ایران اسلامی
۱۰ خرداد ۱۳۹۰


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر