۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

مراجع عالیقدر موضع صریح اسلام را در برابر این گونه رفتارهای غیر انسانی اعلام نمایند

 بیانیه جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

مراجع عالیقدر موضع صریح اسلام را در برابر این گونه رفتارهای غیر انسانی اعلام نمایند

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در بیانیه ای با ابراز این مطلب که این روزها از رحلت جانگداز مرحوم سحابی و شهادت مظلومانۀ دخترش "هاله سحابی" داغی عظیم به دل داریم گفته اند: ضمن همدردی با خانوادۀ فخر آفرین سحابی ها، این ضایعه و فاجعه را به ملت ایران تسلیت گفته و از دلسوزان واقعی نظام می خواهیم موضع خود را در قبال این زشت کاری ها و مصیبت ها اعلام کرده و هر چه سریع تر عاملین و آمرین اصلی این فجایع را پس از معرفی به ملت، مجازات نمایند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بر سر ایران اسلامی ما چه آمده است که باید شاهد اعمالی باشیم که سالیان سال به یزید و یزیدیان نسبت داده شده و در محرم های هر سال، حکایات ظلم ها و جنایات رفته بر خانواده و آل حسین (ع) را محکوم کرده اند اما چند سال است که در همین کشور و فقط به جرم حق خواهی ، یعنی همان جرم و گناه حسین (ع) و یارانش، رفتارهایی را می بینیم که تنها یادآور همان جنایات است؟

متن کامل این بیانیه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

 

بسم رب الشهداء و الصدیقین

بر سر ایران اسلامی ما چه آمده است که باید شاهد اعمالی باشیم که سالیان سال به یزید و یزیدیان نسبت داده شده و در محرم های هر سال، حکایات ظلم ها و جنایات رفته بر خانواده و آل حسین (ع) را محکوم کرده اند اما چند سال است که در همین کشور و فقط به جرم حق خواهی ، یعنی همان جرم و گناه حسین (ع) و یارانش، رفتارهایی را می بینیم که تنها یادآور همان جنایات است؟

در کجای دنیا و در کدام بخش از تاریخ بجز تاریخ عاشورا در گوشمان خوانده اندکه یزیدیان پس از کشتن حسین و یارانش، خانواده را به اسارت بردند و حتی به دختر سه ساله اش نیز رحم نکردند و او از غصه درگذشت؛ و امروز می بینیم با مهندس سحابی صبور نیز همین رفتار می شود. این انسان وارسته که عمری را در برقراری آزادی های مشروع و صلح تلاش کرده و سالهای طولانی بخاطر همین اندیشه در زندان های ستمشاهی و حتی پس از انقلاب نیز در بند بوده است، حتی با وجود کهولت سن و بیماری نیز دست از صداقت و درستی برنداشت. او به علت بیماری شدید از زندان به بیمارستان انتقال یافت و درخواست هایش برای دیدن دختر مظلوم و در بندش نیز به اجابت نرسید تا کما و بیهوشی بر او فائق آمد و آن زمان، آمدن بانو هاله، نوشدارویی بود پس از مرگ سهراب.

 

و این بار فاجعۀ کربلا به شکلی مدرن تکرار شد؛ مراسم تشییعی که حتی دور از تهران بود و می توانست مانند زندگی آن مرحوم، همانقدر آرام و بدون تنش باشد، با یورش یزیدیان این زمان، شهادت دختر ایشان را نه مانند دختر سه سالۀ عاشورا از غصه، که بر اثر حمله و ضرب و شتم، رقم زد؛ و ناگوارتر اینکه بار دیگر، مظلومیت حضرت زهرا (س) را زنده کرد که باید شبانه دفن شود.

براستی این همه وحشت و نگرانی ستمکاران از چیست؟ آیا اگر کسی به راهش ایمان داشته باشد ترسی به دل راه می دهد؟


ما جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی که این روزها از رحلت جانگداز مرحوم سحابی و شهادت مظلومانۀ دخترش "هاله سحابی" داغی عظیم به دل داریم، ضمن همدردی با خانوادۀ فخر آفرین سحابی ها، این ضایعه و فاجعه را به ملت ایران تسلیت گفته و از دلسوزان واقعی نظام می خواهیم موضع خود را در قبال این زشت کاری ها و مصیبت ها اعلام کرده و هر چه سریع تر عاملین و آمرین اصلی این فجایع را پس از معرفی به ملت، مجازات نمایند.


ما خانواده ها بعنوان بخشی از آسیب دیدگان وقایع دو سال اخیر، که جلسۀ قرآن این هفته را با یاد این عزیزان برگزار کردیم، بار دیگر از مراجع عالیقدر اسلام می خواهیم موضع صریح اسلام را در برابر این رفتارهای غیر انسانی اعلام نموده و تبیین فرمایند، با توجه به برخوردهای بزرگان اسلام که حتی مردن مسلمانان را به دلیل اجحاف بر یک زن یهودی جایز می دانند آیا روا نبود تا بر این ظلم عظیم ، عزای عمومی اعلام فرموده و پیش از آنکه آتش این بلیات، دامن تر و خشک را با هم بسوزاند اقدامی عاجل فرمایند که فردای قیامت هیچ عذری به درگاه باریتعالی پذیرفته نخواهد شد.

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی

--
***** قرارمان بیست و دوم خرداد در راهپیمائی سکوت *****
اعتصاب غذای زندانیان سیاسی را فراموش نکنیم!
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


۱ نظر:

  1. مراجع اگر بر علیه اعمال حکومت فتوا دهند مغضوب حکومت می شوند و اگر بر علیه ملت رای دهند مغضوب ملت . لذا به نظر می رسد که این مراجع استرادژی سکوت را پیشه کرده اند تا خود را از مهلکه حفظ نمایند . و این عین عدول از تعالیم اسلام است و لذا خود به خود از مرجعیت ساقط هستند . والسلم .

    پاسخحذف