۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

به حصر رهبران جنبش سبز پایان دهید / بیانیه جمعی از معلمان و استادان دانشگاه

به حصر رهبران جنبش سبز پایان دهید  / بیانیه جمعی از معلمان و استادان دانشگاه

جرس: جمعی از معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه های سراسر کشور در بیانیه ای به حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز اعتراض کرده و خواستار آزادی سریع آنان شده اند.

به گزارش تحول سبز، در این بیانیه با اشاره به سپری شدن هفته بزرگداشت مقام معلم آمده است: "جامعه فرهنگی و دانشگاهی ما همچنان ناباورانه حصر استاد ارجمند و هنرمند پرآوازه بانو زهرا رهنورد را در عرصه علم و هنر به تماشا نشسته است."

متن کامل این بیانیه بشرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد را پشت سر گذاشتیم در حالی که جامعه فرهنگی و دانشگاهی ما همچنان ناباورانه حصر استاد ارجمند و هنرمند پرآوازه بانو زهرا رهنورد را در عرصه علم و هنر به تماشا نشسته است.

چه کسی است که از سابقه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این معلم آزاده بی اطلاع باشد، آن که معنای واقعی حجاب را به هم نسلان و فرزندان زمان خویش شناساند و نامش (زهرا) و مرامش (رهنورد) نشان از اصالت اعتقادش و ریشه و عمق ایمانش داشت.

حضور آگاهانه این اندیشمند آزاده در انتخابات ۸۸ در کنار همسر نجیب و دردآشنایش برای مقابله با انحراف از آرمان های اولیه و اصیل انقلاب، شوری دیگر در میان نسلی که به اجبار و اکراه و استبداد «نه» گفته و آزادی و عدالت و حقیقت را جستجو کردند، آفرید.

 

بیش از ۸۰ روز از حصر ناجوانمردانه و غیرقانونی این معلم و هنرمند از خودگذشته و جان در سودای آرمان های سبز خود و میهن نهاده و همسر شریف و وفادار به ایران و اسلام او میرحسین عزیز، نخست وزیر محبوب و معتمد امام راحل و نیز یار وفادار امام، کروبی بزرگ و همسر بزرگوارش می گذرد و علیرغم اعتراضاتی که بزرگانی والامقام از مراجع و فرهنگیان و شخصیت های ارجمند سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج کشور و خیل عظیم مردمی که رأی سبزشان را به نام موسوی و کروبی به صندوق رأی انداختند، این تنگنای جابرانه ادامه یافته است.

بی شک شرایط سختی که برای این عزیزان توسط اقتدارگرایان و تمامیت خواهان فراهم شده، تنها خود آنها را از حقوقشان محروم نکرده بلکه جامعه را از بهرمندی از ظرفیت ها و قابلیت های این سرمایه های انقلاب محروم ساخته اند که شرعاً باید پاسخگوی این تضییع حقوق مردم باشند.

در پایان امیدواریم مسئولین با برداشتن حصر از شخصیت های مقبول و موجّه و محبوب مردم بیش از این بهانه به دست دشمنان ایران ندهند و زمینه برای گزارش نقض حقوق بشر توسط مجامع بین المللی را فراهم نیاورند.

جمعی از معلمین و اساتید مدارس و دانشگاه های سراسر کشور

--
بیست و پنجم اردی بهشت؛ روز اعتراض سراسری دانشجویان
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر