۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

ادامه بی خبری از دکتر علیرضا رجایی

ادامه بی خبری از دکتر علیرضا رجایی

جرس: بیش از یک ماه از بازداشت دکتر علیرضا رجایی، فعال ملی _ مذهبی می‌گذرد و هنوز اتهامات وی مشخص نیست.

منابع خبری جرس از تهران گزارش داده‌اند که دکتر رجایی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که از پنجم اردیبهشت ماه گذشته بازداشت شده، همچنان در سلول‌های انفرادی اوین (بند دو-الف) در حبس است.

این روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در آخرین تماس تلفنی، روز مادر (سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا) و به مدت تنها دو دقیقه با همسر و فرزندانش صحبت کرده است.

مقام های امنیتی و قضایی هنوز مشخص نکرده اند که علت بازداشت رجایی، اجرای حکم محکومیت وی در پرونده مشهور به «ملی_مذهبی ها» (بازداشت دسته جمعی نیروهای ملی مذهبی در اسفندماه 79) است یا به مواضع و تحلیل های دو سال اخیر وی ارتباط دارد.

رجایی، دانش‌ آموخته دکترای علوم سیاسی از جمله فعالان سیاسی است که حمایت معناداری از جنبش سبز  داشته است. او در تحلیل های خود این جنبش را به عنوان مهمترین جنبش دموکراسی خواهی امروز ایران مورد تبیین و توضیح قرار داده است.

دو هفته پیش‌تر اخباری در محافل مطبوعاتی و سیاسی دال بر تبدیل قرار بازداشت رجایی به وقید وثیقه، منتشر شد؛ اما تاکنون تغییری در وضع این فعال ملی _ مذهبی رخ نداده است.

علیرضا رجایی عضو شورای سردبیری و دبیر سرویس سیاسی برخی از مهم‌ترین نشریات اصلاح طلب پس از «دوم خرداد 76» (ازجمله جامعه، توس، نشاط ، عصر آزادگان، ایران فردا، نامه، و پیام هاجر) بوده است.

وی همچنین نامزد «ائتلاف نیروهای ملی مذهبی» (ائتلاف شورای فعالان ملی-مذهبی و نهضت آزادی ایران) و روزنامه نگاران اصلاح طلب در انتخابات مجلس ششم بود. رجایی منتخب مردم تهران شد، اما بعدتر و با دخالت شورای نگهبان و تغییر نتایج انتخابات پایتخت، وی از راهیابی به مجلس بازماند.


--
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر