۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

احضار سفیر جمهوری اسلامی در آلمان در رابطه با عبور هواپیمای آنگلا مرکل

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جــرس: در پی ممانعت جمهوری اسلامی از "عبور" هواپیمای صدراعظم آلمان از حریم هوایی ایران و معطل ماندن رهبر آلمان در آسمان کشور ترکیه، وزير خارجه آلمان اعلام کرد که سفير جمهوری اسلامی در آلمان به وزارت خارجه آن کشور احضار شده است.


به گزارش خبرگزاری آلمان، گيدو وستروله تاکید کرد احضار سفير جمهوری اسلامی به اين دليل انجام گرفت که دولت تهران روز سه شنبه به هواپيمای حامل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اجازه نداد از فراز ايران عبور کند.


اين درحاليست که به گزارش خبرگزاری ها، ايران در ابتدا با عبور اين هواپيما موافقت کرده بود، اما سپس مانع از عبور آن گردید.


بر اساس گزارش ها، آنگلا مرکل که برای ديداری رسمی به هند سفر می کرد، به دليل جلوگيری ايران، مجبور شد دو ساعت در حريم هوايی ترکيه معطل بماند و بچرخد، تا سرانجام پس از مذاکره و با وساطت ترکيه، مقامات ايران با عبور هواپيما موافقت کردند.


سخنگوی صدر اعظم آلمان اين اقدام را غير معمول و بيسابقه ناميد و نشريه آلمانی اشپيگل، اعلام کرد که اين اقدام ايران ممکن است عواقب ديپلماتيک داشته باشد.


سخنگوی دولت آلمان امروز اعلام کرد که "چنین امری هرگز تاکنون رخ نداده بود" و خانم مرکل نیز تاکید کرد "تاکنون چنین امری را تجربه نکرده بودم، خلبانان هم چنین تجربه را نداشته‌اند."


مقامات جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی ایران، هنوز در مقابل این رخداد از خود واکنشی نشان نداده اند.
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر