۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

امروز٢۵ اردیبهشت؛ اعتصاب و اعتراض عمومی دانشجویان به فضای امنیتی دانشگاهها

امروز٢۵ اردیبهشت؛ اعتصاب و اعتراض عمومی دانشجویان به فضای امنیتی دانشگاهها

جرس: امروز بیست و پنج اردیبهشت ماه، دانشجویان با تعطیلی کلاسها و تجمع در محوطه دانشگاهها اعتراض خود به فضای امنیتی ایجاد شده در دانشگاهها را به نمایش می گذارند.

حرکت خود جوش اعتراضی دانشجویان به وضعیت فعلی دانشگاهها و اعتصاب و تجمع بیست و پنج اردیبهشت ماه، با استقبال عمومی مراکز دانشگاهی و آموزشی قرار گرفت و امروز دانشجویان اعتراض خود را در سراسر کشور به نمایش می گذارند.

شورای هماهنگی راه سبز امید، ضمن محکوم کردن سرکوب دانشگاهیان,طرحها و اقداماتی که موجب افول سطح علمی دانشگاهها و مراکز علمی کشور میشوند, از حرکتهای اعتراضی مسالمت امیز و خودانگیخته دانشجویان حمایت و از همه دانشگاهیان عزیز دعوت کرد در این حرکتهای مدنی مسالمت آمیز، شرکت نمایند.

از سوی دیگر، انجمن «کارگران دموکراسی خواه» و همچنین تشکل مدنی «مادران صلح کردستان» نیز، از این فراخوان اعلام حمایت کردند.

در همین حال، جمعی از فعالان سابق دانشجویی خارج از کشور، با انتشار بیانیه‌ای از اعتراضات "مستقل" و "آزادی‌خواهانه"ی دانشجویان حمایت کرده و به حاکمیت نسبت به برخوردهای خشونت‌آمیز با این دانشجویان هشدار داده‌اند.

 

صفحه فیس بوک این حرکت اعتراضی در آخرین بیانیه خود ضمن تشکر از تمامی رسانه های سبزی که در این دو هفته ما را در اطلاع رسانی برای فراخوان اعتصاب عمومی 25 اردیبهشت ماه یاری نمودند و همچنین تشکر از حمایت رسمی شورای هماهنگی راه سبز امید از این حرکت مستقل دانشجویی ، مجددا از تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور می خواهیم تا ضمن تعطیلی کلاس های درسی خود به این اعتصاب سراسری پیوسته و اعتراض و نارضایتی خود را نسبت به فضای امنیتی ایجاد شده در دانشگاهها توسط دولت کودتا به نمایش گذارند.

در این بیانیه نکاتی برای اطلاع دانشجویان مورد تاکید قرار گرفته است:

 1 - زمان رسمی اعلام شده برای تجمع در دانشگاهها ساعت ۱۱ تا ۱۱٫۳۰ اعلام گشته و مکان آن صحن علنی دانشگاهها ذکر شده است. لکن برخی از دانشگاهها در بیانیه های خود زمان و مکان خاصی را اعلام نموده اند که در لیست انتهایی بیانیه به اختصار و موردا ذکر شده است.

۲- باز هم تاکید می کنیم برنامه اصلی تعطیلی کلاس های درسی در این روز می باشد و تجمع تنها در دانشگاههایی که پتانسیل این اعتراض را دارند باید انجام گردد.

۳- برخی از دانشگاهها اعتصاب غذا در این روز را نیز در برنامه خود در اعتراض به وضعیت نامناسب غذا اعلام نموده اند که این مورد نیز کاملا اختیاری می باشد.

4- به علت فضای امنیتی دانشگاهها دانشجویان ضمن تاکید بر صنفی بودن این اعتراض و غیر قانونی نبودن آن، از پتانسیل دانشجویان جدیدالورود دانشگاه خود بهره جسته و با حرکات ابتکاری و منسجم اعتراض خود را بیان دارند.

 

گفتنی است طی دو هفته اخیر، پس از فراخوان جمعی از فعالان دانشجویی و اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی جهت برگزاری اعتصاب و تحصن اعتراضی نسبت به امنیتی شدن فضای دانشگاه در روز یکشنبه ٢۵ اردیبهشت، دانشجویانِ سبزِ دهها دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور، با صدور بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که آنها نیز به اعتصاب و اعتراضی مشابه در روز ٢۵ اردیبهشت ماه دست خواهند زد.

تشکل های متعددی از دانشگاههای سراسر کشور که در اولین روزهای فراخوان، طی صدور بیانیه هایی جداگانه و بعضا مشترک، از خیزش ٢۵ اردیبهشت حمایت کردند، عبارت بودند از جمله: دانشجویان سبز دانشگاه امیر کبیر، علامه، بهشتی، علم و صنعت، هنر، بوعلی همدان، گیلان، آزاد ساری، دانشگاه آزاد رباط کریم، انجمن اسلامی دانشگاه آزاد پیشوا- ورامین، پیام نور مازندران، دانشگاه های چهارگانه شهر تبریز، آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشجویان سبز دانشگاه آزاد لاهیجان، دانشجویانِ سبزِ دانشگاههای چندگانه «قزوین»، جمعی از فعالین دانشجویی و مدنی دانشگاه «سمنان»، دانشجویان سبز «دانشگاه آزاد مشهد»، جمعی از دانشجویان سبز «دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر اصفهان» و جمعی از دانشجویان «دانشگاه تربیت معلم کرج»، «غیر انتفاعی شمال»، «مازندران»، «تهران شرق (قیامدشت)» و «آزاد قائمشهر».

--
بیست و پنجم اردی بهشت؛ روز اعتراض سراسری دانشجویان
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر