۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

افشای خبر ساخت پایگاه محرمانه موشکی ایران در خاک ونزوئلا

افشای خبر ساخت پایگاه محرمانه موشکی ایران در خاک ونزوئلا

خبرنگاران سبز/ ایران در جهان:

به گزارش یک روزنامه آلمانی سال گذشته یک پیمان محرمانه میان ایران و ونزوئلا برای تاسیس پایگاه موشکی مشترک در خاک ونزوئلا به امضا رسیده است.

براساس این گزارش که سایت دویچه وله منتشر شده است روزنامه "دی ولت" در ماه نوامبر سال‌ گذشته از امضای يک پيمان محرمانه ميان هوگو چاوز، رئيس‌جمهور ونزوئلا، و همتای ايرانی وی، محمود احمدی‌نژاد، خبر داد. اين روزنامه نوشت که پيمان مذکور در تاريخ ۱۹ اکتبر سال ۲۰۱۰ ميلادی به امضای دو طرف رسيده است.

اکنون روزنامه آلمانی تاکيد می‌کند که ايجاد يک پايگاه موشکی مشترک در خاک ونزوئلا و همکاری در زمينه ساخت موشک‌های ميان‌برد، بخشی از پيمان محرمانه اکتبر سال‌گذشته است.

 "دی ولت" به نقل از منابع امنيتی می‌نويسد که اکنون محل ايجاد پايگاه موشکی سری نيز در منطقه "پنين‌زولا پاراگوئه"، واقع در ۱۲۰ کيلومتری مرز کلمبيا، تعيين شده است.  گروهی از مهندسان پايگاه خاتم‌الانبياء در ماه فوريه امسال به اين محل سفر کرده‌اند.  ماموريت محرمانه اين گروه به دستور امير حاجی‌زاده، فرمانده نيروی هوائی سپاه پاسداران، انجام شده است.

 

به نوشته "دی‌ولت" هيئت ايرانی ماموريت يافته که روی زيرساخت‌های لازم برای مقابله با حملات هوائی کار کند. تهيه نقشه‌های ايستگاه فرماندهی و کنترل پايگاه، ساختمان‌های مسکونی، برج‌های نگهبانی و همچنين سنگرهائی که قرار است کلاهک‌ها، سوخت موشک‌ها و چيزهای ديگر در آن‌ها پنهان شود، بخشی ديگر از ماموريت مهندسان سپاه پاسداران است. آن‌ها ضمنا قرار است با همکاری مهندسان ونزوئلائی، انبارهای موشکی را در عمق ۲۰ متری زمين بسازند.

 برپايه گزارش "دی ولت"، ساختن چنين انبارهائی ساده نيست. آن‌ها بايد به گونه‌ای ساخته شوند که دارای شبکه‌ای از لوله‌های مخصوص برای انتقال مواد سوختی باشند و در عين‌حال بتوانند مواد سمی را خارج کنند. علاوه بر اين، بايد تدابير لازم برای مقابله با حمله‌های هوائی احتمالی اتخاذ شوند.

"دی ولت" می‌نويسد که طرح‌های انبارهای زيرزمينی موشک‌ها به گفته منابع امنيتی، با همکاری کارشناسان بخش تاسيسات شيميائی دانشگاه‌های صنعتی شريف و پلی‌تکنيک تهران تهيه می‌شوند. اين کارشناسان ظاهرا تاکنون نخستين پيشنهادهای خود را تسليم قرارگاه خاتم الانبياء کرده‌اند.

--
بیست و پنجم اردی بهشت؛ روز اعتراض سراسری دانشجویان
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر