۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۱, شنبه

اتمام بنزین یارانه‏ای و نصف شدن سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی/ بنزین آزاد ۷۰۰ تومان


 اتمام بنزین یارانه‏ای و نصف شدن سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی/ بنزین آزاد ۷۰۰ تومان

خبرنگاران سبز/ اقتصاد:

خبر دو نرخی شدن بنزین بالاخره به صورت رسمی از سوی خبرگزاری مهر اعلام شد. بر طبق این گزارش, فردا (۳۱ ارديبهشت) ۶۰ ليتر بنزين ۴۰۰ تومانی و سهميه گازوئيل خودروهاى ديزلى به كارتهاى سوخت واريز مى شود.

این خبرگزاری همچنین خبر از سهمیه ۵۰۰ ليتری بنزين با نرخ آزاد (۷۰۰ تومانى) در خرداد ماه  براى خودروها می‏دهد. بر اساس این گزارش, به صفر رسيدن سهميه بنزين نيمه يارانه اى (۴۰۰ تومانى) و اتمام بنزين يارانه اى (۱۰۰ تومانى) ذخيره سازى شده در كارتهاى هوشمند سوخت، فروش بنزين آزاد در جايگاه‌هاى كشور را افزايش داده است.

پيش بينى مى شود با كاهش تدريجى بنزين ذخيره سازى شده در ۱۱ ميليون كارت هوشمند سوخت در كنار كاهش متوسط مصرف اين فرآورده نفتى فروش با نرخ آزاد بنزين در جايگاههاى سوخت كشور افزايش يابد.

مطابق با آمارهاى رسمى شركت ملى پالايش و پخش فرآورده هاى نفتى ايران در شرايط فعلى ميزان بنزين ذخيره سازى شده در كارت هوشمند سوخت خودروهاى شخصى به كمترين ميزان در پنج سال گذشته تاكنون رسيده است.

 

در بخش دیگری از گزارش آمده است  که مصرف بنزین در نیمه دوم فروردین ماه سقوط کرده است که این سقوط کاملا طبیعی است و به نظر نمی‏رسد ربط مستقیمی به قیمت‏ها داشته باشد.

گفتنی است که همزمان با اجراى قانون هدفمند كردن يارانه ها از ۲۸ آذر سال ۸۹، عرضه بنزين و گازوييل سه نرخى در جايگاه هاى سراسر كشور آغاز شد، به گونه اى كه بنزين حمايتى ۱۰۰ تومان، بنزين سهميه اى ۴۰۰ تومان، بنزين آزاد ۷۰۰ تومان، گازوييل سهميه اى ۱۵۰ تومان و گازوييل آزاد ۳۵۰ تومان در جايگاه‌ها عرضه مى شود.

در حال حاضر نزديك به ۱۷ ميليون كارت هوشمند سوخت شامل ۱۰ ميليون و ۱۹۴ هزار كارت خودرو و ۶ ميليون و ۷۲۵ هزار و ۲۵۴ كارت هوشمند موتور سيكلت در سطح كشور فعال است.
--
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر