۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

اعزام نیروهای امنیتی سپاه و تجهیزات نظامی به سوریه و استقرار " قرارگاه عمار" در دمشق

اعزام نیروهای امنیتی سپاه و تجهیزات نظامی به سوریه و استقرار " قرارگاه عمار" در دمشق

اختصاصی خبرنگاران ايران سبز/ کارشناسان ايران سبز:

سپاه پاسداران ايران هفته گذشته گروهی ۶۵ نفره را به همراه ۴ فروند هواپيمای باری حامل تسليحات و تجهيزات نظامی و امنيتی به دمشق اعزام کرده است. طی ماه گذشته اين دومين اعزام نيروهای نظامی و امنيتی و تجهيزات از تهران به دمشق است. اين هواپيماها با استفاده از زمانهای مقرر برای پرواز هواپيماهای مسافری ايران - سوريه به دمشق پرواز می کنند تا بعنوان پروازهای مشکوک ردگيری نشوند. مسئوليت نيروهای نظامی و امنيتی اعزامی بر عهده سردار جباری فرمانده "سپاه ولی امر" قرار دارد.


بررسی های کارشناسان نشان می دهد در پی تحولات گسترده و خونين اجتماعی در سوريه و استيصال دولت بشار اسد برای کنترل اوضاع سياسی ، رايزنی های فشرده ای بين مقامهای ايرانی و سوری در جريان است تا در صورت به مخاطره افتادن حاکميت بشار اسد و به موازات آن تضعيف نفوذ حکومت ايران در اين کشور ، تحريک دولت اسراييل برای وارد شدن به يک بحران منطقه ای در دستور کار قرار گيرد. گروه نظامی و امنيتی سپاه پاسداران برای هدايت عمليات احتمالی ، قرارگاهی تحت عنوان " قرارگاه عملياتی عمار" را در دمشق مستقر کرده است .

 

طبق گزارش های دريافتی کارشناسان ايران سبز " قرارگاه عملياتی عمار" ضمن هماهنگی با برخی گروههای لبنانی و فلسطينی ، فقط ظرف هفته گذشته حدود ۶۰۰ قبضه سلاح نيمه سنگين بين گروههای لبنانی و فلسطينی مستقر در مناطق مورد نظر توزيع کرده است.

همين گزارش می افزايد سناريوی سپاه پاسداران به گونه ای طراحی شده که در صورت اجرا ، نقش حکومت سوريه در ايجاد بحران منطقه ای را بسيار کمرنگ نشان دهد و آن را بيشتر بصورت يک رويداد خودجوش و دامنه دار مطرح کند و سپس در ميانه بحران ، دولت سوريه به عنوان متحد مردم فلسطين و يک قهرمان در بين دولت های عربی وارد معرکه گردد.

بررسی ها همچنين نشان می دهد استقرار" قرارگاه عملياتی عمار" سپاه پاسداران در مرزسوريه و لبنان با اسراييل ، ناشی از سرخوردگی کودتاگران دربرابر اعتراض های ملت ايران پس از کودتای انتخاباتی خرداد ماه ۸۸ نيز محسوب می شود و چنانچه حاکميت راه حلی برای سرکوب جنبش سبز نيابد ، طبعا در صدد ماجراجويی های بين المللی و بحرانهای منطقه ای برخواهد آمد. راهکاری که به زعم حاکمان سرکوبگر ايران و سوريه می تواند راه حل نهايی برای تداوم حاکميت آنها باشد ولو به قيمت بحرانهای جنگ های ويرانگر.

گزارش های تکميلی در اين باره منتشر خواهد شد.


--
بیست و پنجم اردی بهشت؛ روز اعتراض سراسری دانشجویان
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر