۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

بیانیه شماره ۱۰ شورای هماهنگی راه سبز امید در حمایت مجدد از جنبشهای آزادی خواه در منطقه

بیانیه شماره ۱۰ شورای هماهنگی راه سبز امید در حمایت مجدد از جنبشهای آزادی خواه در منطقه

جرس: شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانیه جدید خود ضمن حمایت مجدد از جنبشهای آزادی خواه در منطقه اعلام کرد: " ما از تلاش ها و جنبش های یکدیگر درس های فراوانی یادگرفته و می گیریم که شاید مهم ترین آنها ناکامی خودکامگان در مقابل همبستگی مردم آزادیخواه و عدالتجو، ضرورت صبر و استقامت و از خودگذشتگی و تکیه بر عقلانیت جمعی برای رسیدن به پیروزی، حفظ استقلال و اتکای به نیروی مردم و پای بندی به منافع ملی به منظور پاسداشت از دستاوردهای حرکت های مردمی، و بسط آگاهی در میان اقشار مختلف مردم باشد." 

 به گزارش جرس، متن کامل بیانیه شماره ده شورای هماهنگی راه سبز امید بشرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود و سلام به ملت های بپاخواسته منطقه

مردم ما با وجود دشواری هایی که به علت سانسور شدید اخبار مربوط به جنبش های حق طلبانه شما برای دستیابی به ابعاد گسترده آن دارند، با همه شما آزادیخواهان و حق طلبان که برای رسیدن به جامعه ای آزاد و عادلانه تلاش می کنید همراهند، چرا که خود نیز نزدیک به یک قرن است که در این راه مبارزه می کنند و نزدیک دوسال است که در جنبشی که با انتخاب مشی مسالمت جویانه و غیرخشونت طلبانه به دنبال دستیابی به حقوق اساسی خویش است، شرکت دارند. دهها شهید، صدها زندانی، هزاران مجروح، تاوان جنبش حق طلب و اعتراضی است که مطالبات انسانی و خواست های مشروع ایرانیان را تعقیب می کند. سبزهای ایران از حاکمان بر این کشور می خواهند که به حق تعیین سرنوشت ملت وبه ارده و خواست شهروندان احترام بگذارند، سرکوب و خشونت و ارعاب و تمامیت خواهی را کنار نهند، و به جای بر باد دادن ثروتهای ملی و ظرفیتهای انسانی آن، زمام امور کشور را اختیار شایستگان منتخب مردم قرار دهند.

 

جنبش سبز مردم ایران با تمام وجود، خود را در شادی پیروزی هایتان شریک و در مصائب و دشواری هایتان همدل می دانند. مردم ما از پیروزی جنبش های مردمی تونس و مصر شادمانند، از سرکوب بی رحمانه و غیر انسانی مردم بحرین، لیبی و سوریه در رنجند و اخبار تلاش های تحسین برانگیز مردم یمن را به دقت دنبال می کنند. این جنبش با تاکید بر ضرورت حمایت از حق تعیین سرنوشت همه انسانها و ملتها فارغ از ملیت، مذهب، ایدولوژی و گرایش سیاسی، سیاستهای دو گانه اقتدار گرایان حاکم بر ایران در قبال جنبشهای دموکراسی خواهی در منطقه و به ویژه حمایت انها از سرکوب مردم سوریه رامحکوم می کند.


همه ما از حکومت هایی رنج می بریم که شباهت های قابل توجهی به یکدیگر دارند: به نام مردم و خواسته ها و آرمان های (دینی، ملی، عربی، ضد صهیونیستی و ...) مردم به قدرت رسیده اند و در طول زمان به حاکمانی خودکامه تبدیل شده اند، بر مناصب مادام العمر و غیرپاسخگو تکیه زده اند، هرگونه انتقاد و مخالفت را به"بیگانه" و " دشمن خارجی" دشمنان منتسب می کنند، و به جای تلاش برای درک تغییرات و تحولاتی که در جوامعشان رخ داده، به سرکوب و ارعاب شهروندان خویش می پردازند.


اما ما از تلاش ها و جنبش های یکدیگر درس های فراوانی یادگرفته و می گیریم که شاید مهم ترین آنها ناکامی خودکامگان در مقابل همبستگی مردم آزادیخواه و عدالتجو، ضرورت صبر و استقامت و از خودگذشتگی و تکیه بر عقلانیت جمعی برای رسیدن به پیروزی، حفظ استقلال و اتکای به نیروی مردم و پای بندی به منافع ملی به منظور پاسداشت از دستاوردهای حرکت های مردمی، و بسط آگاهی در میان اقشار مختلف مردم باشد.


همراهان جنبش سبز مردم ایران دست همه شما را از دور می فشارند و برایتان آرزوی موفقیت و کامیابی می کنند.

--
بیست و پنجم اردی بهشت؛ روز اعتراض سراسری دانشجویان
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر