۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

رسول بداقی از اعتصاب کنندگان زندان رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل شد

رسول بداقی از اعتصاب کنندگان زندان رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل شد

خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:

رسول بداغی فعال سیاسی و عضو کانون صنفی معلمان که در بند شش زندان رجایی شهر در بازداشت به سر می برد، تاکنون از سوی مامورین زندان تهدید به شکنجه فیزیکی شده است که به دلیل اعتراض به رفتار غیرقانونی مسولان زندان، وی از چندی قبل  دست به اعتصاب غذا زده است. اما در پی تداوم اعتصاب غذا از سوی برخی از زندانيان رجايی شهر رسول بداغی يکی از اعتصاب کنندگان به سلول انفرادی منتقل شده است.

به گزارش تحول سبز، رسول بداغی، عضو هيات مديره‌ی کانون صنفی معلمان ايران که به ۶ سال زندان و ۵ سال محروميت از فعاليت‌های اجتماعی محکوم شده است و در حال سپری کردن دوران محکوميت خود در زندان رجايی شهر می باشد، در پی اعتصاب غذای خود از سوی مسئولين زندان به سلول انفرادی منتقل شده است.

گفتنی ست، جمعی از زندانيان سياسی به نام های آقايان منصور اسانلو، رسول بداقی، عيسی سحر خيز، حشمت طبرزدی، مهدی محموديان، کيوان صميمی، رضا رفيعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، مجيد توکلی، بهروز جاويد تهرانی، رضا شريفی بوکانی و خالد حردانی از روز يکشنبه اول خرداد، در اعتراض به وضعيت نامناسب زندان ها و بد رفتاری ماموران زندان، اعتصاب خود را تا رسيدن به اهداف خود آغاز کرده اند.

اين زندانيان تصريح کرده بودند "در صورتی که حاکميت حاضر نشوند دست از خودکامگی برداشته و تمامی مفاد حق قانونی ملت را بر مبنای اعلاميه جهانی حقوق بشر اجرا کند اين حرکت اعتراضی از روز يک شنبه اول خرداد ماه به صورت اعتصاب غذای نامحدود تا رسيدن به خواسته‌هايمان ادامه خواهيم داد."


--
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر