۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

سحابی؛ ۶۰ سال مبارزه برای آزادی و دموکراسی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


جرس: شورای فعالان ملی_مذهبی با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت مهندس سحابی، تاکید کرد: سحابی ایران را برای همه‌ی مردم ایران می‌خواست.

 

شورای فعالان ملی _ مذهبی در بیانیه‌ی خود با اشاره به 60 سال مبارزه‌ی زنده‌یاد مهندس سحابی برای آزادی و دموکراسی و عدالت، تصریح کرده است: «هویت ایران، برآیند زندگی و آرزوهای مشترک همه‌ی مردم ایران و بویژه دستاورد کوشش‌ها و رنج‌های فرزندان راستینش همچون سحابی‌هاست.»
 
متن کامل بیانیه‌ی مزبور، به شرح زیر است:


به نام خدا
ما برای خداییم و به سویش روانه
 مهندس عزت‌الله سحابی، با دلی آکنده از عشق به ایران و مردم ایران، به ابدیت پیوست. مهندس سحابی نماد شصت سال مبارزه و کوشش بی‌وقفه برای آزادی، دمکراسی، عدالت و پیشرفت ایران، با جنبش ملیت‌خواهی ایرانی در دهه‌ی بیست، پای در عرصه‌ی عمومی نهاد و تا آخرین لحظه، جایگاه خود را در صف جنبش دمکراسی‌خواهی نوین ملت ایران، پاس داشت. او ایران را برای همه‌ی مردم ایران می‌خواست و برای این آرزو، سالها زندان و شکنجه را بر تن خویش هموار کرد. او در آخرین ساعات هشیاری می‌گفت: « زندگی مردم سخت شده است. خدا می‌داند که من چقدر برای ایران نگرانم! من دارم می‌میرم و کاری برای ایران نکردم.»
 
عزت‌الله سحابی، همچون پدر اندیشمندش، سیاست را با اخلاق و بویژه رویکرد عدم خشونت، پیوند زد. او در دهه‌ی هفتاد، هنگامی که نشریه‌ی ایران فردا و ائتلاف نیروهای ملی- مذهبی را پایه‌گذاری می‌کرد، بر این باور بود که با تمام نیروهایی که دغدغه‌ی پیشرفت کشور را دارند، آماده‌ی گفتگو و همکاری است. او در تمام سالهای زندگی، مصالح ملی را بر مصالح فردی و گروهی ترجیح داد. نقدها را شنید و رنجها برد و همچنان امیدوارانه و شکیبا پایداری کرد. تا آنگاه که دلسوخته، رنج دختران و زنان زندانی را در ماههای اخیر دید و چنین نوشت: « ای خدای بزرگ، ای تغییر دهنده قلبها و فکرها، یا حال و روز ما را دگرگون کن یا مرگ مرا برسان»
هویت ایران، برآیند زندگی و آرزوهای مشترک همه‌ی مردم ایران و بویژه دستاورد کوشش‌ها و رنج‌های فرزندان راستینش همچون سحابی‌هاست. زین پس ما همه سحابی هستیم.


شورای فعالان ملی- مذهبی
10/3/1390     
 
 

 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر