۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

امیر اصلانی، طراح خاموشی سبز، همچنان در زندان اوین است

 

امیر اصلانی، طراح خاموشی سبز، همچنان در زندان اوین است

ندای سبز آزادی: امیر اصلانی کارشناس ارشد برق، از زندانیان حوادث پس از انتخابات، همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین نگه داری می شود.

به گزارش کلمه، یکی از اتهامات اصلانی فرستادن ای میل درباره طرحی برای اعتراض به تقلب در انتخابات از طریق افزایش مصرف برق عنوان شده بود.وی همچنین به ایجاد اختلال در سیستم برق کشور از طریق اعلام این طرح در سایت‌هایی چون بالاترین متهم شد.طرحی که «خاموشی سبز» نام گرفت.

در کیفرخواست این مهندس برق که ازسوی دادگاه انقلاب تهران تدوین شده ، آمده بود:
«متهم در چهار تجمع غیرقانونی شرکت می کند.با شدت گرفتن اغتشاشات و رویت یک آگهی در سایت «بالاترین» در زمینه اعتراض به انتخابات از طریق افزایش مصرف برق آن را تکمیل کرده و تبدیل به طرح قطع شبکه برق رأس ساعت ۹ شب مورخ ۳۰ تیر کرده است و جزئیات آن را از طریق ایمیل به سایت ها و افراد مختلف ارسال می کند.پیشنهاد متهم در ۳۰ تیر ماه اجرا می شود لیکن تاثیری در شبکه برق بوجود نمی آورد…لذا با رفع نواقص طرح مجرمانه خود طرح شبکه خاموشی سبز را طراحی نموده… براساس این طرح متهم به عنوان طراح و مسئول هسته فنی خاموشی سبز پیشنهاد داده بود که در روزهای ۲۶-۲۷ و ۲۸ مرداد با قطع جریان کلی برق از طریق فیوز در منازل رأس ساعت ۹ شب و وصل مجدد آن در ساعت نه و ربع اولاً اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام کنند و ثانیاً موجب افزایش ناگهانی برق در ساعت ۹ و ربع شوند. »

این مهندس ۳۳ ساله و مدیر یک شرکت نرم افزاری، روز شنبه ١٧ مرداد ماه سال ۸۸ مقابل محل کارش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

اصلانی ۱۸۵ روز را در یکی از سلول های انفرادی بند دو -الف سپاه پاسداران گذراند و حدود ۷۰ روز را نیز در یکی از انفرادی های بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات سپری کرد و سپس به بند عمومی ۳۵۰ منتقل شد و همچنان در این بند به سر می برد.وی به چهارسال حبس قطعی محکوم شده است.


--
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم
سبز مي مانيم، تا هميشه
همراه شو عزیز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر