۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

اولین بیانیه رسمی صفحه فیس بوک بیست و پنجم اردیبهشت ماه


  25 اردیبهشت ، لیست دانشگاههایی که تا کنون به جمع اعتصاب پیوسته اند+ زمان و مکان

اعلام لیست دانشگاههایی که تا کنون به جمع اعتصاب پیوسته اند به همراه زمان و مکان تجمع ها


اولین بیانیه رسمی صفحه فیس بوک بیست و پنجم اردیبهشت ماه

دانشجویان در تاریخچه مبارزات ضد استبدادی و آزادیخواهانه یک صد ساله ایران زمین همواره پیشتاز و محرک اصلی مبارزات بوده اند. در ابتداء شروع کار فکر نمی کردیم این طرح با چنین استقبال کم نظیری مواجه گردد.از یک سو با کم لطفی بسیاری از دوستان و ناهمراهی ها و از سوی دیگر با موج استقبال گرم دانشجویان و دریافت ایمیل ها و ارتباطات فعالین دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور با صفحه فیس بوک 25 اردیبهشت مواجه گشتیم. گرچه ما تمام نگرانی خود را در بیانیه ششم تیم تهران منعکس نمودیم ولی باز در اینجا تاکید می کنیم و هشدار می دهیم که در صورت عدم حمایت رسمی مشاورین سران دربند جنبش سبز به عنوان پر نفوذترین اشخاص در لایه های مختلف دانشجویی از این موج فزاینده اعتراضی، این حرکت به نتیجه مطلوب دست نخواهد یافت.

دو نکته مورد اشاره از سوی منتقدان و ناهمراهان این حرکت در دلیل عدم همراهی با این ما ، ماهیت نامشخص تیم هدایت کنندگان و دیگری عدم زمان مناسب برای برگزاری این مراسم که مصادف با تشدید اختلاف و دو دستگی در داخل دولت کودتا می باشد ذکر شده است . در پاسخ نقد اول باید به استحضار دوستان برسانیم که بیشترین ضربه را جنبش دانشجویی از عدم رعایت نکات امنیتی تاکنون خورده است و متاسفانه به علت رسوخ غیر قابل باور نهادهای امنیتی در تشکیلات رسمی و غیر رسمی دانشجویی هر حرکت اعتراضی به سرعت شناسایی و پیش از برزو به شدت سرکوب می گردد. در پاسخ نقد دوم نیز باید این نکته فراموش نشود که این اعتراض دانشجویی در ابتدا فشاری بر دولت برای پایان دادن به فضای دهشتناک امنیتی در دانشگاه ها و پویایی مجدد جنبش دانشجویی می باشد و قصد برگزار کنندگان خارج از این موضوع نمی باشد که در آن مناسبات داخلی دولت سنجیده شود.


تا لحظه تنظیم این بیانیه فعالین دانشجویی و بعضاً تشکلات دانشجویی بیش از 36 دانشگاه در قالب 35 بیانیه مختلف از فراخوان اعتراض سراسري در روز 25 ارديبهشت 90 حمايت نموده اند كه پوسترها و بيانيه ها در صفحه فیس بوک و رسانه های سبز موجود می باشد. برای هماهنگی بیشتر میان کلیه دانشگاهها مواردی را که در جلسات و نشست های بیست و پنج اردیبهشتی ها به تصویب رسیده است به استحضار دانشجویان عزیز و اساتید محترم می رسانیم :

1- در بررسی ها و جلسات مختلف 25 اردیبهشتی ها زمان رسمی اعلام شده برای تجمع در دانشگاهها ساعت 11 تا 11.30 اعلام گشته و مکان آن صحن علنی دانشگاهها ذکر شده است .لکن برخی از دانشگاهها در بیانیه های خود زمان و مکان خاصی را اعلام نموده اند که در لیست انتهایی بیانیه به اختصار و موردا ذکر شده است و بی تردید در آن دانشگاهها آن زمان زمان رسمی خواهد بود.

2- باز هم تاکید می کنیم برنامه اصلی تعطیلی کلاس های درسی در این روز می باشد و تجمع تنها در دانشگاههایی که پتانسیل این اعتراض را دارند باید انجام گردد.

3- برخی از دانشگاهها اعتصاب غذا در این روز را نیز در برنامه خود در اعتراض به وضعیت نامناسب غذا اعلام نموده اند که این مورد به علت خاص بودن و عمومیت نداشتن عدم کیفیت غذا در تمام دانشگاهها، نیز کاملا اختیاری می باشد.

4- در خصوص همراهی دیگر اقشار جامعه و همچنین پیشنهاد برای حمایت ایرانیان خارج از کشور در برگزاری تجمع به حمایت از این روز پیشنهاداتی دریافت داشته ایم که با احترام به این پیشنهادها چون حرکت دانشجویی را بسیار مستقل می دانیم این حمایت ها را ابتکاری دانسته و ضمن استقبال از هر گونه حمایت اقشار جامعه چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور اعلام می داریم که برنامه ای خاصی برای اینگونه حمایت ها نداریم.


5- در روزهای باقی مانده فضای خوابگاههای دانشجویی فرصت مناسبی برای رایزنی با فعالان دانشجویی و پخش تراکت و اطلاع رسانی می باشد و شنبه فرصت طلایی و آخرین فرصت برای تمامی فعالان دانشجویی برای آگاه سازی عموم دانشجویان و اساتید برای دعوت به شرکت در این مراسم می باشد. پس لازم است که فعالان دانشجویی به تبلیغات به در فضای مجازی کفایت ننموده و همانند بسیاری از دانشگاههای دیگر ضمن حفظ نکات امنیتی اقدام به اطلاع رسانی نمایند.

6- از دانشجویان درخواست می شود اخبار و گزارشات خود را در برگزاری این دا دانشگاههای خود به آدرس ordibehesht25@gmail.com ارسال نموده و برای سایت های خبری ارسال نمایند.

در اینجا باز از تمام رسانه هایی که ما را در این مدت همراهی خبری نمودند کمال تشکر را می نمائیم و امیدواریم در این راه دشوار جنبش دانشجویی را تنها نگذاشته و یاری نمایند. در پایان لیست دانشگاههایی که تا کنون فعالان دانشجویی آنها با ارسال بیانیه و تماس با ما اعلام آمادگی خود را برای اعتراض در این روز اعلام نموده اند را با ذکر زمان و مکان تجمع ها بیان می داریم ، بدیهی است در صورت ذکر نشدن زمان در بیانیه ها زمان اصلی تجمع یازده الی یازده و نیم ظهر بوده و مکان آن صحن علنی دانشگاهها و مراکزی خواهد بود که در تجمعات عموما در آنجا شکل می گیرد.


1- جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران ::: زمان 11.30 ، جلوی درب دانشکده فنی

2 - دانشجویان سبز دانشگاه امیر کبیر ، دانشجویان معترض دانشگاه امیر کبیر :::: زمان : 11.30 ، مکان : روبروی درب سلف مرکزی برادران

3 - جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره

4 - دانشجویان سبز دانشگاه گیلان ::: زمان : اعلام نشده ، مکان : مسیر سرسبز بازارچه به سمت دانشکده کشاورزی

5 - جمعي از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت

6 - دانشجویان سبز دانشگاه آزاد اسلامی ساری

7 - دانشجویان معترض دانشگاه هنر

8 - دانشجویان سبز دانشگاه بهشتی و جمعی از اعضای انجمن اسلامی بهشتی

9 - جمعي از دانشجويان دانشگاه علامه ، دانشجویان معترض علامه

10 - جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران

11 - دانشجویان سبز دانشگاه تبریز

12 - دانشجویان سبز دانشگاه علوم پزشکی تبریز

13 - دانشجویان سبز دانشگاه آزاد تبریز

14 - دانشجویان سبز دانشگاه صنعتی سهند

15 - دانشجويان سبز دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران ::: زمان : 12 ظهر ، مکان : مقابل درب دانشکده علوم انسانی

16- دانشجویان سبز دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم ::: زمان : 13 بعد از ظهر ، مکان : محوطه بیرونی دانشگاه (جنب آبنما)

17 - دانشجویان سبز دانشگاه آزاد کرج

18 – دانشجویان سبز دانشگاه بوعلی همدان

19 - دانشجویان سبز دانشگاه آزاد لاهیجان ::: زمان : ساعت 11 ، مکان : مقابل ساختمان فني و مهندسي (ميدان اصلي دانشگاه)

20 - جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب

21 - جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر اصفهان ::: زمان : 12 ظهر ،مکان: مقابل دانشکده فنی مهندسی

22 - دانشجویان سبز دانشگاه آزاد قائم شهر

23 - جمعی از دانشجویات تربیت معلم کرج

24- دانشجویان سبز دانشگاه پیام نور مازنداران

25- دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شرق (واحد قیامدشت) ::: زمان : اعلام نشده ، مکان : فضای سبز بین فاز یک و دو

26 - جمعی از فعالین دانشجویی و مدنی دانشگاه سمنان

27- دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بیضاء فارس ::: زمان : 11 صبح ، مکان : حیاط دانشگاه

28 – انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا-ورامین

29 - دانشجویان آزادی خواه دانشگاه شیراز ::: زمان : ساعت 11 ، مکان : میدان پردیس ارم

30- دانشجويان سبز دانشگاه غیرانتفاعی شمال ::: زمان : اعلام نشده ، مکان : پیاده روی از مسير ورودي دانشگاه تا دانشكده علوم انساني

31- دانشجویان سبز دانشگاه آزاد اسلامي مشهد ::: زمان : 11:30 ، مکان : صحن علني دانشگاه

32 - جمعی از دانشجويان دانشگاه آزاد خرم آباد ::: زمان : ساعت 10.30 تا 13 ، مکان : روبروی دانشکده فنی مهندسی

33- جمعی از دانشجویان معترض دانشگاه آزاد اسلامی اراک ::: زمان : اعلام نشده ، مکان : صحن علنی دانشگاه

34 - جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

35 - جمعی از دانشجویان دانشگاههای قزوین ::: زمان : اعلام نشده ، مکان : میدان قلم

36 - جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد

--
بیست و پنجم اردی بهشت؛ روز اعتراض سراسری دانشجویان
همگی مهیای خرداد پر حادثه شویم

سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر